ATATÜRK VE BAZI EĞİTİM PROBLEMLERİ

ATATÜRK VE BAZI EĞİTİM PROBLEMLERİ



Tanım:
            Atatürk'ün üzerinde durduğu eğitim problemlerinden genel olarak bahsedilmektedir. Yazı daha çok O'nun öğretim program ve metodları üzerine tavsiyelerinden bahsetmekte ve genellemeler ile konuyu pekiştirmektedir.

Ana fikir:
            Cumhuriyet'in ilk yıllarından günümüze kadar eğitimde bazı aksaklıklar yaşanmaktadır. Özellikle müfredatların, teknik araç ve gereçlerin güncellenmesi gerekmekte ve gerekiyorsa dışarısı örnek alınmalıdır. Atatürk'ün bundan 80 yıl önceki önermelerinin hala geçerliliğini koruduğunu ve bunların hedeflerimiz arasında olması gerektiğini görüyoruz.

Yorum:
            Dönemin sorunlarına Atatürk'ün önermeleriyle güzel cevaplar ve çözümler getirilmiştir. Ayrıca günümüzü de etkileyen önermeler görülmekte.Özellikle ders programlarının güncelliğini koruması gerektiğinin ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Özellikle ben eğitim ve öğretimde gerekli bir araç olarak bilgisayarın kullanılmasın gerekli olduğunu düşünüyorum. Görüyorum ki eski eğitimcilerin çoğu ya kendileri bilgisayar kullanmayı bilmediklerinden ve bunu dile getirmekten biraz çekindiklerinden ya da sebebini bilmediğim bir fikirlerinin oluşundan dolayı eğitim araç ve gereçlerinde bilgisayar kullanımına izin vermiyorlar. Bu davranış aynen yazıda belirtildiği şekilde Atatürk'ün önermelerine aykırı düşüyor.
            Yazıyı içinde bulunduğumuz bu dönem itibari ile yorumlarsak nitelikli eğitimcinin az olduğunu kolaylıkla görebiliriz ve lütfen bizden eğitim açısından ileride olan ülkeleri aynı Atatürk'ün önermesinde olduğu gibi örnek alalım.


Yorumlayan: Smntsn
Yazar:
Dr. A. Ferhan Oğuzkan
Kaynak: İlköğretim dergisi, No. 516 (Derlenmiş kaynak: Dr.A.Ferhat Oğuzkan, Eğitim Üzerine)
Ayrıca metin sayfalarının altında belirtilen diğer kaynaklar.
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.


            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder