OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-4
GÖZLEM YAPILAN OKUL:
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ:
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:
Etkinlik
1.5: Öğretim Yöntemleri
Sınıf: 7D
Ders (07.55-08.35)
1. Ders
|
Mevcut: 24
|
Konu: Okuma metni (Robinson Cruse)
|
Saat
|
Öğretmen Etkinliği
|
Öğrenci Etkinliği
|
7.55
|
Öğretmen derse girerek öğrencileri selamlar ve oturmalarını
rica eder. Sınıf yoklamasını alır.
|
Öğrenciler yoklamaya katılırlar, kitaplarını açarlar ve
son işledikleri konuya göz atarlar.
|
8.00
|
Öğretmen kitaptaki metni öğrencilerin bir kez içlerinden
okumalarını ister.
|
Tüm öğrenciler metni sessizce okumaya başlar.
|
8.10
|
Öğretmen sınıfta konu ile ilgili sorusu olan var mı diye
bakar.
|
Öğrencilerden konunun anlaşılırlığı hakkında sorular
gelmeye başlar.
|
8.15
|
Öğretmen metindeki merak uyandıran kısımları açıklar.
|
Öğrenciler öğretmeni dinler.
|
8.20
|
Öğretmen, metin ile ilgili görsel unsurlara dikkat çeker.
|
Öğrenciler bu görsel unsurlarla ilgili yorumlar yapmaya
başlar.
|
8.25
|
Öğretmen metnin daha iyi anlaşılması için metni anlama ve
yorumlama sorularına geçer.
|
Öğrenciler soruların cevaplarını söz isteyerek cevaplamaya
başlar.
|
8.35
|
Öğretmen konuyu tamamlamıştır. Gelecek ders ile ilgili
yapacaklarını anlatır ve hangi konunun işleneceğinden bahseder.
|
Öğrenciler, teneffüs zilini duydukları gibi dışarıya
çıkmak için yarışırlar.
|
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Gözlem
|
Gözlem
|
Gözlem
|
Ders başlangıcında önceki konu ile ilgili hatırlatma
yapılsaydı daha iyi olurdu. Öğrencilerin son işledikleri konuya önce hızlıca
bakmak istemeleri de önceki konunun yetersiz anlaşılmış olabileceğinden
kaynaklanıyor olabilir.
|
Öğretmen deneyimli biridir. Öğrencilerin dikkatini çekmeyi
kolayca başarabilir. Bu sebeple dersi anlatırken anlaşılır olmak onun için
hiç de zor değildi. Konuya hızlıca bir giriş yaptı ve temposunu düşürmeden
dersi tamamladı. Ders bitiminde bir dakikaya daha sahip olsaydı sonraki
derste işleyeceği konuyu rahatça aktarabilirdi.
|
Öğrenciler kendi aralarında konuşmayı seviyorlar ve bundan
vazgeçmiyorlar. Yine de öğretmen onların ilgisini çekmeyi başarıyor. Konuya
karşı ilgiliydiler. Sorulara cevap vermek için birbirleriyle yarıştılar.
Sınıfta konuyu anlamayan arkadaşlarına sessizce anlatmaya çalışanlar bile
oldu. Girişken ve korkusuzca her soruyu öğretmene yöneltmede başarılı
oldukları söylenebilir.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder