OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-4

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-4

GÖZLEM YAPILAN OKUL:
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  

Etkinlik 1.5: Öğretim Yöntemleri
Sınıf: 7D
Ders (07.55-08.35)
1.       Ders

Mevcut: 24

Konu: Okuma metni (Robinson Cruse)
Saat
Öğretmen Etkinliği
Öğrenci Etkinliği
7.55
Öğretmen derse girerek öğrencileri selamlar ve oturmalarını rica eder. Sınıf yoklamasını alır.
Öğrenciler yoklamaya katılırlar, kitaplarını açarlar ve son işledikleri konuya göz atarlar.
8.00
Öğretmen kitaptaki metni öğrencilerin bir kez içlerinden okumalarını ister.
Tüm öğrenciler metni sessizce okumaya başlar.
8.10
Öğretmen sınıfta konu ile ilgili sorusu olan var mı diye bakar.
Öğrencilerden konunun anlaşılırlığı hakkında sorular gelmeye başlar.
8.15
Öğretmen metindeki merak uyandıran kısımları açıklar.
Öğrenciler öğretmeni dinler.
8.20
Öğretmen, metin ile ilgili görsel unsurlara dikkat çeker.
Öğrenciler bu görsel unsurlarla ilgili yorumlar yapmaya başlar.
8.25
Öğretmen metnin daha iyi anlaşılması için metni anlama ve yorumlama sorularına geçer.
Öğrenciler soruların cevaplarını söz isteyerek cevaplamaya başlar.
8.35
Öğretmen konuyu tamamlamıştır. Gelecek ders ile ilgili yapacaklarını anlatır ve hangi konunun işleneceğinden bahseder.
Öğrenciler, teneffüs zilini duydukları gibi dışarıya çıkmak için yarışırlar.
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Gözlem
Gözlem
Gözlem
Ders başlangıcında önceki konu ile ilgili hatırlatma yapılsaydı daha iyi olurdu. Öğrencilerin son işledikleri konuya önce hızlıca bakmak istemeleri de önceki konunun yetersiz anlaşılmış olabileceğinden kaynaklanıyor olabilir.
Öğretmen deneyimli biridir. Öğrencilerin dikkatini çekmeyi kolayca başarabilir. Bu sebeple dersi anlatırken anlaşılır olmak onun için hiç de zor değildi. Konuya hızlıca bir giriş yaptı ve temposunu düşürmeden dersi tamamladı. Ders bitiminde bir dakikaya daha sahip olsaydı sonraki derste işleyeceği konuyu rahatça aktarabilirdi.
Öğrenciler kendi aralarında konuşmayı seviyorlar ve bundan vazgeçmiyorlar. Yine de öğretmen onların ilgisini çekmeyi başarıyor. Konuya karşı ilgiliydiler. Sorulara cevap vermek için birbirleriyle yarıştılar. Sınıfta konuyu anlamayan arkadaşlarına sessizce anlatmaya çalışanlar bile oldu. Girişken ve korkusuzca her soruyu öğretmene yöneltmede başarılı oldukları söylenebilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder