"Türkçe Eğitimi Bölümleri için Lisans Programı Önerisi" için Yorum

Türkçe Eğitimi Bölümleri için Lisans Programı Önerisi*
Yorum:
                Dil, kültür taşıma aracı olarak en önemli araçtır. Milletimizin varlığının devamı için dil eğitimine önem verilmelidir ve Türkçe öğretmenlerinin çağın gelişimine ayak uydurması için gerekli lisans güncellemelerinin yapılması zorunlu hale gelmektedir.
                Türkçe Eğitimi Bölümü Lisans Programının amacı nitelikli Türkçe öğretmenleri yetiştirmek olsa da bu hedefe ulaşılamadığı görülmektedir. Ayrıca 1996 yılında programda yapılan değişiklikler Türkçe öğretmenliğini olumsuz yönde etkilemiştir.
                Program, 2005 yılında yeni bir düzenleme ile nitelikli öğretmen yetiştirme çabasında daha başarılı adımlar atılmaya çalışılmıştır. Fakat Türkçe eğitimi ders programı göz ardı edilerek Edebiyat Fakülteleri ders içeriklerinin bir kopyası haline getirilmiştir.  Türkçe Öğretmenliğine yönelik dersler azaltılmıştır. Programa bakılırsa Fen-Edebiyat fakültelerinin derslerinin özetlenmiş şekilde aktarımının yapılması istenmiştir. Derslerin dağılımları konusunda da çeşitli aksaklıklar vardır.
                Ders programlarının yanlış dağılımı, pedagojik formasyon ve genel kültür derslerinin dağılımındaki aksaklıklar “nitelikli öğretmen” yetiştirmede sorunlara yol açmaktadır. Ayrıca Türkçe öğretmenliğinde esas olan dil öğretimi olması gerekirken dil bilgisi derslerinin saat bakımından ve dağılım bakımından eksikliği de bu esası bozmaktadır. Türkçe öğretmeni adayı adeta dil bilgisini tam olarak öğrenemeden fakültesinden mezun olmaktadır. Yükseköğretim Kurumu’nun “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması” ile ilgili projesi Türkçe öğretiminde istenilen başarıyı yakalayabilmek için yeterli değildir. Bu plan ile Türkçe öğretimini, artan nüfus oranına göre iyi ayarlamak mümkün değildir. Ayrıca yurtdışında yaşayan ve Türkçe öğrenimine ihtiyaç duyan birçok insanımız için de yeterli olmayacaktır.
Hedef kitleleri göz önünde bulundurarak ve diğer programın eksiklikleri görülerek önerilen program, nitelikli öğretmen yetiştirmek için daha uygundur. 
Sonuç olarak, millî benliğimizin korunması ve ortak kültür aktarımının sağlanmasında en büyük görev Türkçe öğretmenlerine düşmektedir. Yani Türkçe programları ve derslerindeki düzenlemeler en iyi şekilde yapılmalıdır. Böylece öğretmenlerimiz de üzerlerine düşen bu büyük görevde başarılı olabilirler.
* Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2005

Yakın Doğu Üniversitesi
Atatürk Eğitim Fakültesi
Türkçe Öğretmenliği Bölümü
EDS-311

Yazar: SMNTSN
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder