Türkçe Eğitimi
Bölümleri için Lisans Programı Önerisi*
Yorum:
Dil,
kültür taşıma aracı olarak en önemli araçtır. Milletimizin varlığının devamı
için dil eğitimine önem verilmelidir ve Türkçe öğretmenlerinin çağın gelişimine
ayak uydurması için gerekli lisans güncellemelerinin yapılması zorunlu hale
gelmektedir.
Türkçe
Eğitimi Bölümü Lisans Programının amacı nitelikli Türkçe öğretmenleri
yetiştirmek olsa da bu hedefe ulaşılamadığı görülmektedir. Ayrıca 1996 yılında
programda yapılan değişiklikler Türkçe öğretmenliğini olumsuz yönde
etkilemiştir.
Program,
2005 yılında yeni bir düzenleme ile nitelikli öğretmen yetiştirme çabasında
daha başarılı adımlar atılmaya çalışılmıştır. Fakat Türkçe eğitimi ders
programı göz ardı edilerek Edebiyat Fakülteleri ders içeriklerinin bir kopyası
haline getirilmiştir. Türkçe
Öğretmenliğine yönelik dersler azaltılmıştır. Programa bakılırsa Fen-Edebiyat
fakültelerinin derslerinin özetlenmiş şekilde aktarımının yapılması istenmiştir.
Derslerin dağılımları konusunda da çeşitli aksaklıklar vardır.
Ders
programlarının yanlış dağılımı, pedagojik formasyon ve genel kültür derslerinin
dağılımındaki aksaklıklar “nitelikli öğretmen” yetiştirmede sorunlara yol
açmaktadır. Ayrıca Türkçe öğretmenliğinde esas olan dil öğretimi olması
gerekirken dil bilgisi derslerinin saat bakımından ve dağılım bakımından
eksikliği de bu esası bozmaktadır. Türkçe öğretmeni adayı adeta dil bilgisini
tam olarak öğrenemeden fakültesinden mezun olmaktadır. Yükseköğretim Kurumu’nun
“Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması” ile ilgili projesi Türkçe
öğretiminde istenilen başarıyı yakalayabilmek için yeterli değildir. Bu plan
ile Türkçe öğretimini, artan nüfus oranına göre iyi ayarlamak mümkün değildir.
Ayrıca yurtdışında yaşayan ve Türkçe öğrenimine ihtiyaç duyan birçok insanımız
için de yeterli olmayacaktır.
Hedef kitleleri göz önünde
bulundurarak ve diğer programın eksiklikleri görülerek önerilen program,
nitelikli öğretmen yetiştirmek için daha uygundur.
Sonuç olarak, millî benliğimizin
korunması ve ortak kültür aktarımının sağlanmasında en büyük görev Türkçe
öğretmenlerine düşmektedir. Yani Türkçe programları ve derslerindeki düzenlemeler
en iyi şekilde yapılmalıdır. Böylece öğretmenlerimiz de üzerlerine düşen bu
büyük görevde başarılı olabilirler.
* Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen
Yetiştirme Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2005
Yakın Doğu
Üniversitesi
Atatürk Eğitim Fakültesi
Türkçe Öğretmenliği Bölümü
EDS-311
Atatürk Eğitim Fakültesi
Türkçe Öğretmenliği Bölümü
EDS-311
Yazar: SMNTSN
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder