OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-5
GÖZLEM YAPILAN OKUL:
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ:
GÖZLEMLENEN DERS: Beden Eğitimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:
ETKİNLİK 1.6: Yan Branşınızda
Öğretim Yöntemleri
Dersi Planlama: Öğretmen
yapacağı spor etkinlikleri için önceden plan yapmış ve erkek öğrencilere
basketbol maçı yaptıracak, kız öğrencilere de voleybol maçı yaptıracaktır.
Başlangıç: Öğrencilerin
bir sıra haline gelmesini istedi. Sıra tamamlanınca onları selamladı ve bugün
neler yapacaklarını anlattı.
Dersin Amaçları: Öğretmenimiz
.................., öğrencilerin kondisyonlarının iyi durumda olmasını istiyor ve
onları fazla yormadan gerekli spor etkinliklerine katmayı amaçlıyor. Ayrıca
takım çalışması ve sosyal becerilerin de spor ile gelişebileceğini bilmektedir.
Hedefini de bu doğrultuda çizmiştir.
Öğretme-Öğrenme Yaklaşımı: Öğretmenimiz,
öğrenilecek spor dallarının öncelikle kendisi tarafından örneklenmesi ile yola
çıkıyor. Yani bir araç olan topun nasıl kullanılacağı, öğrencinin bu aracı
nasıl tutacağı ve oyunun nasıl gelişip ilerleyeceğini iyice gösterip anlatmaya
çalışıyor.
Öğretim Yöntemleri:
a-
Her öğrenci, her spor dalında
başarılı değildir. Özellikle erkek öğrenciler futbol ve basketbolu severken kız
öğrenciler ise voleybola ilgi duymaktadırlar.
b-
Öğretmenimiz bu farklı tutum ve
istekleri iyi analiz ettiği için beden eğitimi çalışmalarını mümkün olduğunca
takımlar halinde düzenliyor. Her etkinlik sonrası takımlardaki kişiler de
değişiyor. Böylece takım olma, birlikte iş yapma bilincinin gelişmesi ve zevkli
bir etkinlik hedefleniyor.
İletişim: Öğretmenimiz
öğrencileri tarafından sevilmektedir ve istekleri hemen yerine getirilmektedir.
Bu sebeple sınıf içi iletişimi kolay sağlamaktadır. Tabii saha çalışması olan
beden eğitimi dersi, öğrenci ile öğretmen arasındaki fiziki msafeyi arttırdığı
için öğretmen gerektiğinde sesini yükselterek öğrencilerine taktikler ve
komutlar vermektedir. Öğrenciler akranları ile tatlı bir rekabet içerisinde
oyunlarını oynarken öğretmenin komutlarını da dikkate alırlar.
Etkinlikler Arası Geçişler: Öğretmen
etkinlikler arası geçişlerini oyunlar öncesi öğrencilerine belirtmiştir. Mesela
voleybol oyununda bir takımın değişme süresini 15 dakika olarak önceden
belirlemiş ve oyun bitimini de bir ders süresi olarak ayarlamıştır. Sesli
komutlar veya düdük kullanarak yeni oyuna geçiş hazırlıklarının sinyalini
verir. Öğrenciler de bu duruma göre yeni oyuna hazırlanacakları süreyi bilirler.
Öğrencilerin Yönetimi: Öğretmenimiz
öğrenciler ile sözlü temaslarda bulunmaktadır. Öğrenciler sorgusuz sualsiz
öğretmenlerinin dediklerini hemen ve harfiyen uygular. Öğretmen duruma göre ses
tonunu değiştirir. Ses yüksekliğini ayarlar ve ders boyunca tam ve iyi bir
yönetici olduğunu ortaya koyar. Bunu yaparken de öğrencilerinden gelen
dönütleri de dikkate almayı ihmal etmez. Eğer öğrenciler, oyunun değişik
şekilde sürmesini isterlerse öğretmen duruma göre kabul edebilir.
Dersi Bitirme:
Öğretmenimiz, ders sonuna 10 dakika kala düdüğünü çalar ve dersin bittiğini
belirtir. Öğrenciler yavaş yavaş öğretmenin yanına gelir ve sonraki derste
neler yapacaklarını öğrenirler. Ayrıca öğretmen bazı öğrencileri oyunlardaki
gayretlerinden dolayı tebrik etmeyi de ihmal etmez.
Öğrenci Çalışmalarını
Değerlendirme: Öğretmen, öğrenciler dersten ayrılmak
üzereyken (son 5 dakika) öğrencileri başarılarından dolayı tebrik eder. Hepsine
iyi iş çıkardıklarını belirtir fakat çok gayret gösteren, arkadaşlarıyla uyum
içerisinde oynayan kişilere artı puan vereceğini belirtmeden geçmez.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Genel Öneriler:
Sınıfın öğretmene yaklaşımı ve öğretmenin sınıfa yaklaşımını uygun buldum.
Öğretmen, anlatımda ve yönetimde gayet başarılı biri olduğunu belli ediyor.
Öğrenciler de öğretmenin direktiflerini ellerinden geldiğince yerine
getiriyorlar. Dersin süresinin oyunlar için yeterli olmadığı fikrindeyim.
Ayrıca kızlar ile erkeklerin karışık olarak takımlar oluşturabilecekleri
oyunların da geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder