OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-5

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-5
GÖZLEM YAPILAN OKUL: 
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
GÖZLEMLENEN DERS: Beden Eğitimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  

ETKİNLİK 1.6: Yan Branşınızda Öğretim Yöntemleri

Dersi Planlama: Öğretmen yapacağı spor etkinlikleri için önceden plan yapmış ve erkek öğrencilere basketbol maçı yaptıracak, kız öğrencilere de voleybol maçı yaptıracaktır.
Başlangıç: Öğrencilerin bir sıra haline gelmesini istedi. Sıra tamamlanınca onları selamladı ve bugün neler yapacaklarını anlattı.
Dersin Amaçları: Öğretmenimiz .................., öğrencilerin kondisyonlarının iyi durumda olmasını istiyor ve onları fazla yormadan gerekli spor etkinliklerine katmayı amaçlıyor. Ayrıca takım çalışması ve sosyal becerilerin de spor ile gelişebileceğini bilmektedir. Hedefini de bu doğrultuda çizmiştir.
Öğretme-Öğrenme Yaklaşımı: Öğretmenimiz, öğrenilecek spor dallarının öncelikle kendisi tarafından örneklenmesi ile yola çıkıyor. Yani bir araç olan topun nasıl kullanılacağı, öğrencinin bu aracı nasıl tutacağı ve oyunun nasıl gelişip ilerleyeceğini iyice gösterip anlatmaya çalışıyor.
Öğretim Yöntemleri:
a-      Her öğrenci, her spor dalında başarılı değildir. Özellikle erkek öğrenciler futbol ve basketbolu severken kız öğrenciler ise voleybola ilgi duymaktadırlar.
b-     Öğretmenimiz bu farklı tutum ve istekleri iyi analiz ettiği için beden eğitimi çalışmalarını mümkün olduğunca takımlar halinde düzenliyor. Her etkinlik sonrası takımlardaki kişiler de değişiyor. Böylece takım olma, birlikte iş yapma bilincinin gelişmesi ve zevkli bir etkinlik hedefleniyor.
İletişim: Öğretmenimiz öğrencileri tarafından sevilmektedir ve istekleri hemen yerine getirilmektedir. Bu sebeple sınıf içi iletişimi kolay sağlamaktadır. Tabii saha çalışması olan beden eğitimi dersi, öğrenci ile öğretmen arasındaki fiziki msafeyi arttırdığı için öğretmen gerektiğinde sesini yükselterek öğrencilerine taktikler ve komutlar vermektedir. Öğrenciler akranları ile tatlı bir rekabet içerisinde oyunlarını oynarken öğretmenin komutlarını da dikkate alırlar.
Etkinlikler Arası Geçişler: Öğretmen etkinlikler arası geçişlerini oyunlar öncesi öğrencilerine belirtmiştir. Mesela voleybol oyununda bir takımın değişme süresini 15 dakika olarak önceden belirlemiş ve oyun bitimini de bir ders süresi olarak ayarlamıştır. Sesli komutlar veya düdük kullanarak yeni oyuna geçiş hazırlıklarının sinyalini verir. Öğrenciler de bu duruma göre yeni oyuna hazırlanacakları süreyi bilirler.
Öğrencilerin Yönetimi: Öğretmenimiz öğrenciler ile sözlü temaslarda bulunmaktadır. Öğrenciler sorgusuz sualsiz öğretmenlerinin dediklerini hemen ve harfiyen uygular. Öğretmen duruma göre ses tonunu değiştirir. Ses yüksekliğini ayarlar ve ders boyunca tam ve iyi bir yönetici olduğunu ortaya koyar. Bunu yaparken de öğrencilerinden gelen dönütleri de dikkate almayı ihmal etmez. Eğer öğrenciler, oyunun değişik şekilde sürmesini isterlerse öğretmen duruma göre kabul edebilir.
Dersi Bitirme: Öğretmenimiz, ders sonuna 10 dakika kala düdüğünü çalar ve dersin bittiğini belirtir. Öğrenciler yavaş yavaş öğretmenin yanına gelir ve sonraki derste neler yapacaklarını öğrenirler. Ayrıca öğretmen bazı öğrencileri oyunlardaki gayretlerinden dolayı tebrik etmeyi de ihmal etmez.
Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme: Öğretmen, öğrenciler dersten ayrılmak üzereyken (son 5 dakika) öğrencileri başarılarından dolayı tebrik eder. Hepsine iyi iş çıkardıklarını belirtir fakat çok gayret gösteren, arkadaşlarıyla uyum içerisinde oynayan kişilere artı puan vereceğini belirtmeden geçmez.
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Genel Öneriler: Sınıfın öğretmene yaklaşımı ve öğretmenin sınıfa yaklaşımını uygun buldum. Öğretmen, anlatımda ve yönetimde gayet başarılı biri olduğunu belli ediyor. Öğrenciler de öğretmenin direktiflerini ellerinden geldiğince yerine getiriyorlar. Dersin süresinin oyunlar için yeterli olmadığı fikrindeyim. Ayrıca kızlar ile erkeklerin karışık olarak takımlar oluşturabilecekleri oyunların da geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder