OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-3

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-3
GÖZLEM YAPILAN OKUL: 
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  
ETKİNLİK 1.4: Bir Öğrencinin İncelenmesi

Öğrencinin Adı-Soyadı: ........... (No:xxx)
Sınıf: 8D
            Dersler saat 7.55’de başlamaktadır. Öğrenciler bu zamandan önce okulda bulunuyorlar.
            Sınıfta hangi öğrenciyi inceleyeceğimi ilk gün anlamıştım. Bu öğrenci sakinliği ve derse ilgisi ile dikkatimi hemen çekivermişti.
Öğrenci sessizdir. İlk bakışta dersle ilgisi yok gibi etrafa bakınsa da aslında dersten hiç kopmadığını anlamak için kendisine herhangi bir soru yöneltmek yeterlidir. Yine de her öğrenci gibi arada etrafındaki öğrenciler ile kısık sesli sohbetlerden kaçınmaz. Belki de bu sessizliğinin bir kısmını sınıfta en arkada gözlem yapan yabancıya(bana) veya kendisini tüm sınıf ile birlikte önceden uyarma ihtimali olan (Öğretmenin, sınıfta gözlemci bulunacağını önceden söylemiş olması ve öğrencilerin bu nedenle dikkatli olmaları gerektiğini belirtmiş olması muhtemeldir. Yine de kesinlikle böyle yapmıştır demem yanlış olacaktır.) öğretmene borçlu olması ihtimali de var.
Öğrenci konuşmayı pek sevmez veya fazla dikkat çekmeden konuşmayı tercih eder diyebilirim. Ders içi konuşma durumu sadece öğretmenin onu faal kıldığı anlarda geçerlidir. Ders dışında ise anında değişir ve oldukça gürültücü bir çocuğa dönüşebilir.
Öğrenci sorulan herhangi bir soruya kolaylıkla cevap verebiliyor. Bazen de bu aceleci tutumu onu yanlış veya eksik cevaplamalara itebiliyor. Yine de dersi dinlemesini bildiği için öğretmenin beklenmedik sorularına karşı hep hazırlıklı.
Öğrenci, okul bahçesinde diğer arkadaşlarıyla uyum içerisinde oynuyor. Aslında diğer arkadaşları gibi o da sağdan sola koşarak ya birini kovalıyor ya da birinden kaçıyor. Bu kovalama ve kaçma olayları ise tamamen eğlence amaçlı yapılıyor ve kahkahalar ile sonlanıyor. Dışarıda kimi zaman kız arkadaşlarının yanlarında, onlarla sohbet ederken görülmesi de mümkün. Aslında böyle girişkenlikteki bir öğrencinin sınıfta sessiz ve sakin durması ise işin ilginç tarafını oluşturuyor.

Ders içi aktivitelere sadece öğretmenin davetiyle katılmasından anladığım kadarıyla derslerde pek gönlü olmayan bir öğrenci. Yine de eşsiz dinleme kabiliyeti ve sorulan sorulara akıllıca kısa ve anlamlı cevaplar vermesi açısından zeki ve çalışkan bir öğrenci olduğunu görebilmek oldukça kolay. Derslere ilgisini arttırmak için ne yapılması gerektiğini zamanla görebileceğimi düşünüyorum.
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder