OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-3
GÖZLEM YAPILAN OKUL:
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ:
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:
ETKİNLİK 1.4: Bir Öğrencinin
İncelenmesi
Öğrencinin
Adı-Soyadı: ........... (No:xxx)
Sınıf:
8D
Dersler saat 7.55’de başlamaktadır. Öğrenciler bu
zamandan önce okulda bulunuyorlar.
Sınıfta hangi öğrenciyi inceleyeceğimi ilk gün
anlamıştım. Bu öğrenci sakinliği ve derse ilgisi ile dikkatimi hemen
çekivermişti.
Öğrenci
sessizdir. İlk bakışta dersle ilgisi yok gibi etrafa bakınsa da aslında dersten
hiç kopmadığını anlamak için kendisine herhangi bir soru yöneltmek yeterlidir.
Yine de her öğrenci gibi arada etrafındaki öğrenciler ile kısık sesli
sohbetlerden kaçınmaz. Belki de bu sessizliğinin bir kısmını sınıfta en arkada
gözlem yapan yabancıya(bana) veya kendisini tüm sınıf ile birlikte önceden uyarma
ihtimali olan (Öğretmenin, sınıfta gözlemci bulunacağını önceden söylemiş
olması ve öğrencilerin bu nedenle dikkatli olmaları gerektiğini belirtmiş
olması muhtemeldir. Yine de kesinlikle böyle yapmıştır demem yanlış olacaktır.)
öğretmene borçlu olması ihtimali de var.
Öğrenci
konuşmayı pek sevmez veya fazla dikkat çekmeden konuşmayı tercih eder
diyebilirim. Ders içi konuşma durumu sadece öğretmenin onu faal kıldığı anlarda
geçerlidir. Ders dışında ise anında değişir ve oldukça gürültücü bir çocuğa
dönüşebilir.
Öğrenci
sorulan herhangi bir soruya kolaylıkla cevap verebiliyor. Bazen de bu aceleci
tutumu onu yanlış veya eksik cevaplamalara itebiliyor. Yine de dersi
dinlemesini bildiği için öğretmenin beklenmedik sorularına karşı hep
hazırlıklı.
Öğrenci,
okul bahçesinde diğer arkadaşlarıyla uyum içerisinde oynuyor. Aslında diğer
arkadaşları gibi o da sağdan sola koşarak ya birini kovalıyor ya da birinden
kaçıyor. Bu kovalama ve kaçma olayları ise tamamen eğlence amaçlı yapılıyor ve
kahkahalar ile sonlanıyor. Dışarıda kimi zaman kız arkadaşlarının yanlarında,
onlarla sohbet ederken görülmesi de mümkün. Aslında böyle girişkenlikteki bir
öğrencinin sınıfta sessiz ve sakin durması ise işin ilginç tarafını
oluşturuyor.
Ders
içi aktivitelere sadece öğretmenin davetiyle katılmasından anladığım kadarıyla
derslerde pek gönlü olmayan bir öğrenci. Yine de eşsiz dinleme kabiliyeti ve
sorulan sorulara akıllıca kısa ve anlamlı cevaplar vermesi açısından zeki ve
çalışkan bir öğrenci olduğunu görebilmek oldukça kolay. Derslere ilgisini
arttırmak için ne yapılması gerektiğini zamanla görebileceğimi düşünüyorum.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder