OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-13
GÖZLEM YAPILAN OKUL:.....
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ:
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ: ........
ETKİNLİK 1.14: Mikro
Öğretim Teknikleri
Mikro Öğretim Teknikleri
Bu etkinlikteki esas amaç, belirlenen
herhangi bir konu üzerinde, belli bir süre içerisinde oluşturduğumuz bir gruba
açıklama yaparak açıklama becerisinin geliştirilmesine ve öğretme işine mikro
düzeyde de olsa başlanmasına olanak sağlamaktır.
Bu etkinlik sırasında her bir öğretmen
adayından bir konuyu sınıf arkadaşlarından oluşturmuş olduğu bir gruba belli
bir süre içerisinde öğretmesi istenmektedir. Bu öğretim, anlatım sırasında
videoya kaydedilecektir ve diğer öğretmen adayları anlatıcının yaptıkları bir
form üzerinde değerlendirecektir. Video kayıtları bütün gruba gösterilecek ve
öğretmenlik yapan adayların durumları birlikte değerlendirilecektir.
Bu etkinliğin amacına ulaşabilmesi
için aşağıda sıralanan iş ve işlemleri yapmak gerekir.
A. Mikro öğretimden önce yapılacak işler:
1. Seçilen
bir konuda bilinenler gözden geçirilmelidir. Bu konuda gerçekten çok şey
biliniyor mu? Bilinenler, yeni ve ilgi çekici bilgilerle zenginleştirilmeye
çalışılmalıdır.
2.
Başlangıcın çok önemli olduğunu, sınıfı öğrenmeye güdülediğini ve öğrenmeye
uygun bir ortam hazırladığını unutmamak gerekir.
3.
Kullanılacak yazılı kaynaklar ve tepegöz materyalleri gibi öğretme-öğrenme
araç-gereçleri hazırlanmalıdır.
4.
Açıklama (sunuş) üzerinde yeterince alıştırma yapılmalıdır.
5.
Zamanlamanın iyi olup olmadığı kontrol edilmelidir.
B. Diğer öğretmen adaylarının yapacakları
açıklamalar ile ilgili hazırlıkları:
1. Altı-on
kişilik gruplar oluşturulmalıdır.
2. Her
grupta yapılacak çekimleri, bu çekimlerin her birine açıklama yapacak video
kamerasını kullanacak, zamanı tutacak kişiler belirlenmelidir. Gruptaki her
çekimde bu rolleri üstlenen kişilerin değişmesi gerektiğini unutmamak gerekir.
3. Her
gruptaki video çekimlerinde, yukarıdaki üç rolü üstlenenlerin dışında
kalanların dinleyici grubu oluşturmaları ve açıklama hakkında notlar almaları
için gerekli hazırlıklar yapılmalıdır.
C. Mikro öğretim sırasında yapılacak işler:
1.
Sıradaki kişinin açıklamasını yapması ve çalışmanın video kaydının yapılması.
2. Çalışma
ve kayıt sırasında, zaman tutan üyenin, dört dakika dolduğunda masaya vurarak
bir dakikalık zaman kaldığını haber vermesi beş dakika dolduğunda masaya iki
kere vurması.
3.
Dinleyici rolünde olanların, notlarına bakarak gözlem formunu doldurmaları.
4. Bütün
öğretmen adaylarının açıklamaları bu şekilde gözden geçirildikten sonra fakülte
öğretim elemanının, üzerimde durulmuş olan noktaları özetlemesi ve daha sonra
yapılacak olan mikro öğretim çalışmasını tanıtması.
5.
Öğretmen adaylarının, tamamladıkları çalışmadaki deneyimlerinden yararlanarak,
aynı amaçla yararlanabilecekleri beş dakikalık yeni bir mikro öğretim hazırlığı
daha yapmaları.
6. Mikro
öğretim çalışmasının, yeni hazırlıkların görülmesi için bir-iki hafta içinde
tekrarlanması; öğretmen adaylarının üzerinde çalışmakta oldukları becerilerini
en son şekliyle ortaya koymaya çalışmaları.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Mikro öğretim
İle İlgili Değerlendirme Formu
Bayraktar Ortaokulu’nda gözlemlediğim
mikro öğretim tekniklerini temel alarak bu formu doldurdum:
Ders
Evet Kısmen
Hayır
Dersin
başlangıcı ilgi çekici mi? ........................................... (*) (
) ( )
Üzerinde
durulan düşüncelerin neler olduğu açık mı?..........(*) (
) ( )
Üzerinde
durulan düşüncelerin sırası açık mı?......................(*) (
) ( )
Dinleyenlere
not alma imkânı verildi mi?..............................(*) (
) ( )
Sorulardan
yararlanıldı mı?..................................................( )
(*) ( )
Görsel
araç-gereçlerden yararlanıldı mı?..............................( ) (
) (*)
İlgi
çekici örnekler verildi mi?.................................................( ) (*) ( )
Özetleme
yapıldı
mı?.............................................................(*) (
) ( )
Zaman iyi
ayarlandı mı?..........................................................(*) ( )
( )
Sunuşta Tatmin Dikkat
İyi Edici Gerekli
Sesinin
şiddeti, derecesi, değişimi, konuşma hızı…………….……( )
(*) (
)
Duraklamalardan
yararlanma………………………………………………..( ) (*) ( )
Kullanılan
dil, dilde akıcılık…………………………………………….........(*) (
) (
)
Dinleyicilerle
göz teması………………………………………………....……(*)
(
) (
)
Jest ve
mimikler ……………………………………………………………..…….(
) (*) ( )
Yüz
ifadesi……………………………………………………………………..………(*)
(
) ( )
Görsel
araç-gereçler………………………………………………………………(
) ( ) (*)
Heyecan-coşku……………………………………………………………..……….( )
(*) (
)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder