OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-13

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-13
GÖZLEM YAPILAN OKUL:.....
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  ........

ETKİNLİK 1.14: Mikro Öğretim Teknikleri
Mikro Öğretim Teknikleri
         Bu etkinlikteki esas amaç, belirlenen herhangi bir konu üzerinde, belli bir süre içerisinde oluşturduğumuz bir gruba açıklama yaparak açıklama becerisinin geliştirilmesine ve öğretme işine mikro düzeyde de olsa başlanmasına olanak sağlamaktır.
        Bu etkinlik sırasında her bir öğretmen adayından bir konuyu sınıf arkadaşlarından oluşturmuş olduğu bir gruba belli bir süre içerisinde öğretmesi istenmektedir. Bu öğretim, anlatım sırasında videoya kaydedilecektir ve diğer öğretmen adayları anlatıcının yaptıkları bir form üzerinde değerlendirecektir. Video kayıtları bütün gruba gösterilecek ve öğretmenlik yapan adayların durumları birlikte değerlendirilecektir.
         Bu etkinliğin amacına ulaşabilmesi için aşağıda sıralanan iş ve işlemleri yapmak gerekir.
A. Mikro öğretimden önce yapılacak işler:
1. Seçilen bir konuda bilinenler gözden geçirilmelidir. Bu konuda gerçekten çok şey biliniyor mu? Bilinenler, yeni ve ilgi çekici bilgilerle zenginleştirilmeye çalışılmalıdır.
2. Başlangıcın çok önemli olduğunu, sınıfı öğrenmeye güdülediğini ve öğrenmeye uygun bir ortam hazırladığını unutmamak gerekir.
3. Kullanılacak yazılı kaynaklar ve tepegöz materyalleri gibi öğretme-öğrenme araç-gereçleri hazırlanmalıdır.
4. Açıklama (sunuş) üzerinde yeterince alıştırma yapılmalıdır.
5. Zamanlamanın iyi olup olmadığı kontrol edilmelidir.

B. Diğer öğretmen adaylarının yapacakları açıklamalar ile ilgili hazırlıkları:
1. Altı-on kişilik gruplar oluşturulmalıdır.
2. Her grupta yapılacak çekimleri, bu çekimlerin her birine açıklama yapacak video kamerasını kullanacak, zamanı tutacak kişiler belirlenmelidir. Gruptaki her çekimde bu rolleri üstlenen kişilerin değişmesi gerektiğini unutmamak gerekir.
3. Her gruptaki video çekimlerinde, yukarıdaki üç rolü üstlenenlerin dışında kalanların dinleyici grubu oluşturmaları ve açıklama hakkında notlar almaları için gerekli hazırlıklar yapılmalıdır.

C. Mikro öğretim sırasında yapılacak işler:
1. Sıradaki kişinin açıklamasını yapması ve çalışmanın video kaydının yapılması.
2. Çalışma ve kayıt sırasında, zaman tutan üyenin, dört dakika dolduğunda masaya vurarak bir dakikalık zaman kaldığını haber vermesi beş dakika dolduğunda masaya iki kere vurması.
3. Dinleyici rolünde olanların, notlarına bakarak gözlem formunu doldurmaları.
4. Bütün öğretmen adaylarının açıklamaları bu şekilde gözden geçirildikten sonra fakülte öğretim elemanının, üzerimde durulmuş olan noktaları özetlemesi ve daha sonra yapılacak olan mikro öğretim çalışmasını tanıtması.
5. Öğretmen adaylarının, tamamladıkları çalışmadaki deneyimlerinden yararlanarak, aynı amaçla yararlanabilecekleri beş dakikalık yeni bir mikro öğretim hazırlığı daha yapmaları.
6. Mikro öğretim çalışmasının, yeni hazırlıkların görülmesi için bir-iki hafta içinde tekrarlanması; öğretmen adaylarının üzerinde çalışmakta oldukları becerilerini en son şekliyle ortaya koymaya çalışmaları.
     
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.


                                 Mikro öğretim İle İlgili Değerlendirme Formu
      Bayraktar Ortaokulu’nda gözlemlediğim mikro öğretim tekniklerini temel alarak bu formu doldurdum:

Ders                                                                                                Evet           Kısmen         Hayır
Dersin başlangıcı ilgi çekici mi? ........................................... (*)              (  )               (  )
Üzerinde durulan düşüncelerin neler olduğu açık mı?..........(*)               ( )               (  )
Üzerinde durulan düşüncelerin sırası açık mı?......................(*)               ( )               (  )
Dinleyenlere not alma imkânı verildi mi?..............................(*)             (  )               (  )
Sorulardan yararlanıldı mı?..................................................(  )              (*)               (  )
Görsel araç-gereçlerden yararlanıldı mı?..............................(  )               (  )               (*)
İlgi çekici örnekler verildi mi?.................................................(  )              (*)               (  )
Özetleme yapıldı mı?.............................................................(*)              (  )               (  )
Zaman iyi ayarlandı mı?..........................................................(*)              (  )               (  )
                                                                                                    
Sunuşta     Tatmin         Dikkat
                                                                                                            İyi          Edici            Gerekli
Sesinin şiddeti, derecesi, değişimi, konuşma hızı…………….……(  )           (*)                 (  )
Duraklamalardan yararlanma………………………………………………..(  )           (*)               (  )
Kullanılan dil, dilde akıcılık…………………………………………….........(*)           (  )                (  )
Dinleyicilerle göz teması………………………………………………....……(*)           (  )                (  )
Jest ve mimikler ……………………………………………………………..…….(  )           (*)               (  )
Yüz ifadesi……………………………………………………………………..………(*)           (  )               (  )
Görsel araç-gereçler………………………………………………………………(  )          (  )                (*)
Heyecan-coşku……………………………………………………………..……….(  )          (*)                (  )


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder