ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ DERSİ - Hedef Davranışlar Örnekleri



YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ

TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ DERSİ




Hedef Davranışlar Örnekleri


Öğretim Görevlisi:
M

Hazırlayan:
KZMSYL
                                     


20 ARALIK 2010













İÇİNDEKİLER:
Bilişsel alan hedefleri…………………………………………..1
Duyuşsal alan hedefleri………………………………………..1-2
Devinişsel Alan Hedefleri……………………………………...2-3


















Bilişsel Alanın Alt Basamaklarına Uygun Hedef ve Davranış Örnekleri
Basamaklar
Hedef
Davranış
Bilgi
Bilme, tanıma, hatırlama,  ezbere söyleme.
Bilimsel yöntemin tanımını yazıp söyleme.
Kavrama
Bilgiyi kendine mal etme, kestirme, özümseme, çevirme, başka örneklere uyarlama.
Bilimsel yöntemin önemini açıklayabilme.
Uygulama
Yeni problemi çözme, çözüme ulaştırma, işlem yapma, hesap yapma, duruma uyarlama.
Bilimsel yöntemi kullanarak ödev hazırlayabilme.
Analiz
Bütünü parçaya ayırma, ilişkileri bulma, tahlil etme, benzerlik ve farklılıkları ortaya koyma.
Bilimsel yöntemin, diğer yöntemlerden farkını ortaya koyabilme.
Sentez
Belirli kurallara göre, öğeleri birleştirme, yeni bir bütün oluşturma, özgün fikir geliştirme, kendine özgü bir şeyler üretme.
Bilimsel yöntemle ilgili yeni bir yaklaşım geliştirebilme.
Değerlendirme
İç ve dış ölçüte göre eleştirme, yargılama, taktir etme, sonuç çıkarım, özetleme.
Yapılan bilimsel araştırmalardaki bilimsel yöntem hatalarını eleştirebilme.




Duyuşsal Alanın Alt Basamaklarına Uygun Hedef ve Davranışlar
Basamaklar
Hedef
Davranış
Alma
Belirli bir nesne, fikir ve uyarıcının farkında olmak, almaya açıklık, kontrollü ve seçici dikkat.
Demokratik hayat tarzının farkında olabilme.
Tepkide Bulunma
Belirli bir uyarıcıyla ilgilenme, bilinçli tepki verme, tepkide uysallık, isteklilik ve tepkide doyum.
Demokratik ilkelere uygun davranışlar oluşturabilme.
Değer verme
Bir olay veya olguyu kabullenme, tercih etme, değeri yeğleme, değere adanmışlık, değeri savunma, alışkanlık haline getirme.
Demokrasiyle ilgili toplantı, seminer ve panellere katılmada seçici davranma.
Örgütleme
Yeni değerler, yeni duyuşsal örüntüler oluşturma, değeri kavramsallaştırma, değerler sistemi örgütleme, kararlı davranma, formüle etme.
Gönüllü olarak demokratik kuruluş ve partilerde görev alma.
Nitelenmişlik
Özümsenmiş bir değeri, davranış ölçütü haline getirerek, bu değere uygun hayat felsefesi oluşturma, genellenmiş örüntü, nitelenmişlik, hizmet etme, değerle tanınma, sürekli yapma.
Toplumda, demokratik kişilik ve tutumlarıyla tanınabilme.






Devinişsel Alanın Alt Basamaklarına Uygun Hedef ve Davranışlar
Basamaklar
Hedef
Davranış
Algılama
Uyarılma, tanıma, gözleme, izleme, beceriyi fark etme, vücudu istenilen konuma getirme, tanımlama, duyu-organlarıyla davranış ve becerileri fark etme.
Yeni bir dans figürünün nasıl yapıldığına dikkat ederek gözleme.
Kuruluş
Zihinsel kurulma, bedensel kurulma ve duyuşsal kurulma, bilişsel hazırlık, tutun oluşturma, bedeni uygun pozisyona getirme.
Dansı sergilemek için davranış ve aşamalar bilgisi.

Kılavuz Denetiminde Yapma
Rehber kişiyle yapma, davranışı yardımlı yardımsız olarak sergileme, davranışı işlem basamaklarına uygun yapma, gösterme, sökme, takma, çakma.
Dansı sergileyen kişiye bakarak hareketleri yapmaya çalışma.
Mekanizma
Beceri haline getirme, yardım almadan kendi başına yapma, istenen nitelikte ve sürede yapma, sökme, takma, birleştirme, yazma, çizme, kullanma, örme.
Kendi başına bir dansı kurallarına uygun olarak yapıp gösterme.
Kompleks Tepki Faaliyeti
Kazanılan becerileri ve davranışları, benzer durumlarda kullanma, uyarlama, yeniden düzenleme, değiştirme, yeni problemlere aktarma.
Bir dansta elde ettiği becerileri, başka bir dansın hareket ve figürüne uyarlama
Yaratma
Yeni ve benzersiz bir davranış, etkinlik sergileme, orijinal bir beceri oluşturma, inşa etme, şekil verme, figür oluşturma, tasarım yapma.
Yeni bir dans veya dans figürü, formu, biçimi geliştirme.
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder