YAKIN
DOĞU ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE
ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
ÖĞRETİM
İLKE VE YÖNTEMLERİ DERSİ
Hedef Davranışlar Örnekleri
Öğretim
Görevlisi:
M
Hazırlayan:
KZMSYL
20 ARALIK 2010
İÇİNDEKİLER:
Bilişsel alan
hedefleri…………………………………………..1
Duyuşsal alan
hedefleri………………………………………..1-2
Devinişsel Alan
Hedefleri……………………………………...2-3
Bilişsel
Alanın Alt Basamaklarına Uygun Hedef ve Davranış Örnekleri
Basamaklar
|
Hedef
|
Davranış
|
Bilgi
|
Bilme, tanıma, hatırlama, ezbere söyleme.
|
Bilimsel yöntemin tanımını
yazıp söyleme.
|
Kavrama
|
Bilgiyi kendine mal etme, kestirme,
özümseme, çevirme, başka örneklere uyarlama.
|
Bilimsel yöntemin önemini
açıklayabilme.
|
Uygulama
|
Yeni problemi çözme, çözüme
ulaştırma, işlem yapma, hesap yapma, duruma uyarlama.
|
Bilimsel yöntemi
kullanarak ödev hazırlayabilme.
|
Analiz
|
Bütünü parçaya ayırma, ilişkileri
bulma, tahlil etme, benzerlik ve farklılıkları ortaya koyma.
|
Bilimsel yöntemin, diğer
yöntemlerden farkını ortaya koyabilme.
|
Sentez
|
Belirli kurallara göre, öğeleri
birleştirme, yeni bir bütün oluşturma, özgün fikir geliştirme, kendine özgü
bir şeyler üretme.
|
Bilimsel yöntemle ilgili
yeni bir yaklaşım geliştirebilme.
|
Değerlendirme
|
İç ve dış ölçüte göre
eleştirme, yargılama, taktir etme, sonuç çıkarım, özetleme.
|
Yapılan bilimsel
araştırmalardaki bilimsel yöntem hatalarını eleştirebilme.
|
Duyuşsal Alanın Alt Basamaklarına
Uygun Hedef ve Davranışlar
Basamaklar
|
Hedef
|
Davranış
|
Alma
|
Belirli bir nesne, fikir ve uyarıcının
farkında olmak, almaya açıklık, kontrollü ve seçici dikkat.
|
Demokratik hayat tarzının farkında
olabilme.
|
Tepkide
Bulunma
|
Belirli bir uyarıcıyla ilgilenme,
bilinçli tepki verme, tepkide uysallık, isteklilik ve tepkide doyum.
|
Demokratik ilkelere uygun
davranışlar oluşturabilme.
|
Değer
verme
|
Bir olay veya olguyu kabullenme,
tercih etme, değeri yeğleme, değere adanmışlık, değeri savunma, alışkanlık
haline getirme.
|
Demokrasiyle ilgili toplantı,
seminer ve panellere katılmada seçici davranma.
|
Örgütleme
|
Yeni değerler, yeni duyuşsal
örüntüler oluşturma, değeri kavramsallaştırma, değerler sistemi örgütleme,
kararlı davranma, formüle etme.
|
Gönüllü olarak demokratik kuruluş ve
partilerde görev alma.
|
Nitelenmişlik
|
Özümsenmiş bir değeri, davranış
ölçütü haline getirerek, bu değere uygun hayat felsefesi oluşturma, genellenmiş
örüntü, nitelenmişlik, hizmet etme, değerle tanınma, sürekli yapma.
|
Toplumda, demokratik kişilik ve
tutumlarıyla tanınabilme.
|
Devinişsel Alanın Alt Basamaklarına
Uygun Hedef ve Davranışlar
Basamaklar
|
Hedef
|
Davranış
|
Algılama
|
Uyarılma, tanıma, gözleme, izleme,
beceriyi fark etme, vücudu istenilen konuma getirme, tanımlama,
duyu-organlarıyla davranış ve becerileri fark etme.
|
Yeni bir dans figürünün nasıl
yapıldığına dikkat ederek gözleme.
|
Kuruluş
|
Zihinsel kurulma, bedensel kurulma
ve duyuşsal kurulma, bilişsel hazırlık, tutun oluşturma, bedeni uygun
pozisyona getirme.
|
Dansı sergilemek için davranış ve
aşamalar bilgisi.
|
Kılavuz
Denetiminde Yapma
|
Rehber kişiyle yapma, davranışı
yardımlı yardımsız olarak sergileme, davranışı işlem basamaklarına uygun
yapma, gösterme, sökme, takma, çakma.
|
Dansı sergileyen kişiye bakarak
hareketleri yapmaya çalışma.
|
Mekanizma
|
Beceri haline getirme, yardım almadan
kendi başına yapma, istenen nitelikte ve sürede yapma, sökme, takma,
birleştirme, yazma, çizme, kullanma, örme.
|
Kendi başına bir dansı kurallarına
uygun olarak yapıp gösterme.
|
Kompleks
Tepki Faaliyeti
|
Kazanılan becerileri ve
davranışları, benzer durumlarda kullanma, uyarlama, yeniden düzenleme,
değiştirme, yeni problemlere aktarma.
|
Bir dansta elde ettiği becerileri,
başka bir dansın hareket ve figürüne uyarlama
|
Yaratma
|
Yeni ve benzersiz bir davranış,
etkinlik sergileme, orijinal bir beceri oluşturma, inşa etme, şekil verme,
figür oluşturma, tasarım yapma.
|
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder