OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-9

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-9
GÖZLEM YAPILAN OKUL: 
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  :.....................

ETKİNLİK 1.10: Soru Sormayı Gözlemleme

                Öğretmenimiz dersin küçük bir kısmını soru-cevap yöntemine ayırır. Bu kısım ise genellikle öğrencilerin konuştukları kısımlardır. Öğretmenimiz genellikle dersini anlatma tekniği ile işlemektedir. Tabii konuların başındaki hazırlık sorularını ilk önce öğrencilere yaptırmayı ihmal etmez. Bu hazırlık sorularına cevap veremeyen öğrencilere ipuçları ile yardımda bulunur.
               
                Öğretmenimiz her ders olmasa da bazı derslerin başlangıcında geçmiş konulara yönelik sorular sorar. Böylece öğrencinin derse hazırlığını ölçer. Eğer geçmişte bir eksiklik varsa hemen tamamlar.     

                Ders ortasında soru sormaktan kaçınır. Böylelikle konu akışının dağılmamasını sağlar fakat öğrencinin dikkati dağılıyorsa soru sormaktan çekinmez. Genelde bu soruları tüm sınıfa sorar ve cevaplamak isteyenlere söz hakkı verir. Eğer sınıf gürültü yapıyorsa soruyu cevaplayan öğrenciyi biraz bekletir ve sınıfın sessiz olması için uyarıda bulunur. Sınıf sessizliği sağlandığında söz alan öğrencinin cevabını herkesin dinlediğinden emin olur.  Yine sınıfta gürültü varsa öğrenciyi tahtaya çıkarır ve kendisi sınıfın en arkasına gider. Öğrencinin yüksek sesle soruyu cevaplamasını ister. Diğer öğrencilerin, arkadaşlarını dinlediklerinden emin olmak için aynı soruyu bu kez onlara yöneltir. Soruya güzel cevap veren öğrenciye puan verir.

                Öğrenciler puan almak için bazen birbirleri ile yarışırlar. Öğretmen bu durumdan hoşnut olur ve herkesin derse katılımını sağlamak için soruları çeşitlendirir. Soruları yanıtlamada güçlük çeken öğrenciye yine ipuçları vererek doğru cevabı bulmasını sağlar. Doğru cevabı bulması ve konuyu iyi anlaması için öğrenciye gerekli zamanı ve ilgiyi sunmaktan çekinmez.

                Öğretmenimiz soruları cevaplamak isteyen öğrencilere çok nazik davranır. Öğrenci yanlış cevap verse bile gülümser ve öğrencinin diğer derslerde sorulan sorulara katılımını teşvik eder. Bazen sorulara katılmak zorunludur. Mesela derse katılmayı tercih etmeyen öğrencilere “Sen söyle bakalım …. nedir?” şeklinde sorular yöneltir.

                Öğretmenimiz dersin sonunda ufak bir soru-cevap çalışması yapar. Böylece anlattıklarının dinlendiğini ve konunun anlaşıldığını görmek onun için kolaylaşır. Eğer konunun anlaşılmadığını düşünürse bir ödev verir. Öğretmenimiz dersi bitirir, iyi dersler dileyerek sınıftan ayrılır.

Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Değerlendirme:
                Öğretmenimiz soruları kolay cevaplanabilecek düzeyde sormaktadır. Soruların biraz zorlaştırılması daha iyi sonuçlar verebilir. Öğretmen, ders başlangıcını öğrencinin hazırlıklı olup olmadığını ölçmek için biraz uzatabilir. Öğrencilerin gürültücü tavırlarını ve dersi bloke etme girişimlerini soru sorarak önlemeye çalışması soru-cevap tekniğinin uygulama yöntemlerini biraz aşsa da öğretmenin etkili bir yöntem izlediğini kabul etmek doğru olacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder