OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-9
GÖZLEM YAPILAN OKUL:
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ:
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ: :.....................
ETKİNLİK 1.10: Soru Sormayı
Gözlemleme
Öğretmenimiz
dersin küçük bir kısmını soru-cevap yöntemine ayırır. Bu kısım ise genellikle
öğrencilerin konuştukları kısımlardır. Öğretmenimiz genellikle dersini anlatma
tekniği ile işlemektedir. Tabii konuların başındaki hazırlık sorularını ilk
önce öğrencilere yaptırmayı ihmal etmez. Bu hazırlık sorularına cevap veremeyen
öğrencilere ipuçları ile yardımda bulunur.
Öğretmenimiz her
ders olmasa da bazı derslerin başlangıcında geçmiş konulara yönelik sorular
sorar. Böylece öğrencinin derse hazırlığını ölçer. Eğer geçmişte bir eksiklik
varsa hemen tamamlar.
Ders ortasında
soru sormaktan kaçınır. Böylelikle konu akışının dağılmamasını sağlar fakat
öğrencinin dikkati dağılıyorsa soru sormaktan çekinmez. Genelde bu soruları tüm
sınıfa sorar ve cevaplamak isteyenlere söz hakkı verir. Eğer sınıf gürültü
yapıyorsa soruyu cevaplayan öğrenciyi biraz bekletir ve sınıfın sessiz olması
için uyarıda bulunur. Sınıf sessizliği sağlandığında söz alan öğrencinin
cevabını herkesin dinlediğinden emin olur.
Yine sınıfta gürültü varsa öğrenciyi tahtaya çıkarır ve kendisi sınıfın
en arkasına gider. Öğrencinin yüksek sesle soruyu cevaplamasını ister. Diğer
öğrencilerin, arkadaşlarını dinlediklerinden emin olmak için aynı soruyu bu kez
onlara yöneltir. Soruya güzel cevap veren öğrenciye puan verir.
Öğrenciler puan
almak için bazen birbirleri ile yarışırlar. Öğretmen bu durumdan hoşnut olur ve
herkesin derse katılımını sağlamak için soruları çeşitlendirir. Soruları
yanıtlamada güçlük çeken öğrenciye yine ipuçları vererek doğru cevabı bulmasını
sağlar. Doğru cevabı bulması ve konuyu iyi anlaması için öğrenciye gerekli
zamanı ve ilgiyi sunmaktan çekinmez.
Öğretmenimiz
soruları cevaplamak isteyen öğrencilere çok nazik davranır. Öğrenci yanlış cevap
verse bile gülümser ve öğrencinin diğer derslerde sorulan sorulara katılımını
teşvik eder. Bazen sorulara katılmak zorunludur. Mesela derse katılmayı tercih
etmeyen öğrencilere “Sen söyle bakalım …. nedir?” şeklinde sorular yöneltir.
Öğretmenimiz
dersin sonunda ufak bir soru-cevap çalışması yapar. Böylece anlattıklarının
dinlendiğini ve konunun anlaşıldığını görmek onun için kolaylaşır. Eğer konunun
anlaşılmadığını düşünürse bir ödev verir. Öğretmenimiz dersi bitirir, iyi
dersler dileyerek sınıftan ayrılır.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Değerlendirme:
Öğretmenimiz
soruları kolay cevaplanabilecek düzeyde sormaktadır. Soruların biraz zorlaştırılması
daha iyi sonuçlar verebilir. Öğretmen, ders başlangıcını öğrencinin hazırlıklı
olup olmadığını ölçmek için biraz uzatabilir. Öğrencilerin gürültücü
tavırlarını ve dersi bloke etme girişimlerini soru sorarak önlemeye çalışması
soru-cevap tekniğinin uygulama yöntemlerini biraz aşsa da öğretmenin etkili bir
yöntem izlediğini kabul etmek doğru olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder