OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-6
GÖZLEM YAPILAN OKUL:
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ:
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:
ETKİNLİK 1.7: Derslerin Gözlenmesi
Dersi Planlama: Öğretmenimiz
bir veya iki gün öncesinden konuya çalışıp ön hazırlık yapmaktadır. Deneyimli
bir öğretmen olduğu için konulara hâkimdir.
Başlangıç: Öğretmen sınıfa
girer, öğrencileri selamlar ve yoklamayı alır. Konuşmaya devam eden bir
öğrenciyi adını söylemek usulüyle uyarır. Ders konusu kafiyelerdir. Öncelikle
kafiye hakkında bilgi verir ve tahtaya bir şiir yazarak işe başlar.
Dersin Amaçları: Dersin
amacı şiirlerdeki estetik yapıyı ve bu estetik yapının bir parçası olan
kafiyeleri öğretmektir. Konunun anlaşılması
ve kalıcı olması amaçlanır. Öğrencinin tam, yarım ve zengin kafiye çeşitlerini
ayırt edebilmesi istenmektedir.
Öğretme-Öğrenme Yaklaşımı: Öğretmen kafiyeler hakkında genel bir
bilgi verdikten sonra kafiye çeşitlerini öğrencilerin defterlerine yazdırır.
Yazma işleminden sonra tahtadaki şiiri
okur, mısraların son hecelerindeki benzerliklerin dikkat çekmesi için ses
tonunu ayarlar ve örnekler çözerek konuyu anlaşılır kılar. Soru-cevap tekniğini
kullanarak konunun anlaşılırlığını tespit eder.
Öğretim Yöntemleri: Öğretmen
kafiye çeşitlerini anlatırken düz anlatım tekniğini uygular ve sonrasında bu
bilgileri tekrarlayarak not tutma tekniğinin kullanılmasını sağlar. Verdiği
örnekler arasında çeşitliliği sağlayarak bilginin pekiştirilmesine olanak
tanır.
İletişim: Sınıftaki
öğrenciler kendi aralarında konuşmaya başladıklarında öğretmen ses tonunu
ayarlayarak sınıfın dikkatini çeker. Öğrencilere isimleriyle hitap eder ve
onların dersten kopmalarını önler.
Etkinlikler Arasında Geçişler: Öğretmenimiz her bir kafiye çeşidini anlatıp
tahtada çözümlemeli olarak gösterdikten sonra bunların ayırt edici hususlarını
kısaca özetler. Anlaşılmayan noktalar
var ise tekrar anlatır. Öğrenciye sorular sorarak konunun anlaşılıp
anlaşılmadığını tespit etmeye çalışır. Konunun tam olarak anlaşıldığını fark
ettiğinde yeni konuya geçer.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Öğrencilerin Yönetimi: Öğretmenimiz hâkimiyet konusunda oldukça
başarılıdır. Sınıfa girdikten kısa bir süre sonra öğrencinin dikkatini
çekebiliyor ve sessiz bir ortamda ders işlemeye başlayabiliyor. Öğrencileri
bakışlarıyla kontrol ediyor. Sınıf içinde ve sıralar arasında gezinerek ders
anlatıyor. Öğrencilerin sıkılmamaları için konu ile alakalı ve esprili cümleler
kuruyor. Bazen sınıfın dikkatini çekmek veya olumsuz tavırlar takınan öğrencileri
uyarmak için onların isimlerini kullanabiliyor. Sınıfta gülücükler saçarak
sınıf moralini yüksek tutmayı başarabiliyor.
Dersi Bitirme: Dersin
sonunda anlattıklarını özetliyor. Sonraki derste neler yapacaklarını anlatıyor
ve öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerinin gerekliliğinden bahsediyor. Ödev
veriyor ve öğrencilerine iyi dersler dileyerek sınıftan ayrılıyor.
Öğrenci Çalışmalarını
Değerlendirme: Öğretmenimiz öğrencilere puanlar vererek hem onları teşvik
etmekte hem de değerlendirmede bulunmaktadır.
Öneriler: Sınıf çok
gürültücü ve dersi sabote etmek için an kollayan öğrencilerle dolu.
Öğretmenimiz ise sınıfı kontrol altına almasını biliyor. Konuyu çok iyi
anlattığını ve öğrencinin en iyi şekilde anladığını düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder