OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-6

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-6
GÖZLEM YAPILAN OKUL: 
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  

ETKİNLİK 1.7: Derslerin Gözlenmesi

Dersi Planlama: Öğretmenimiz bir veya iki gün öncesinden konuya çalışıp ön hazırlık yapmaktadır. Deneyimli bir öğretmen olduğu için konulara hâkimdir.

Başlangıç: Öğretmen sınıfa girer, öğrencileri selamlar ve yoklamayı alır. Konuşmaya devam eden bir öğrenciyi adını söylemek usulüyle uyarır. Ders konusu kafiyelerdir. Öncelikle kafiye hakkında bilgi verir ve tahtaya bir şiir yazarak işe başlar.

Dersin Amaçları: Dersin amacı şiirlerdeki estetik yapıyı ve bu estetik yapının bir parçası olan kafiyeleri öğretmektir.  Konunun anlaşılması ve kalıcı olması amaçlanır. Öğrencinin tam, yarım ve zengin kafiye çeşitlerini ayırt edebilmesi istenmektedir.

Öğretme-Öğrenme Yaklaşımı:  Öğretmen kafiyeler hakkında genel bir bilgi verdikten sonra kafiye çeşitlerini öğrencilerin defterlerine yazdırır. Yazma işleminden sonra tahtadaki şiiri okur, mısraların son hecelerindeki benzerliklerin dikkat çekmesi için ses tonunu ayarlar ve örnekler çözerek konuyu anlaşılır kılar. Soru-cevap tekniğini kullanarak konunun anlaşılırlığını tespit eder.

Öğretim Yöntemleri: Öğretmen kafiye çeşitlerini anlatırken düz anlatım tekniğini uygular ve sonrasında bu bilgileri tekrarlayarak not tutma tekniğinin kullanılmasını sağlar. Verdiği örnekler arasında çeşitliliği sağlayarak bilginin pekiştirilmesine olanak tanır.

İletişim: Sınıftaki öğrenciler kendi aralarında konuşmaya başladıklarında öğretmen ses tonunu ayarlayarak sınıfın dikkatini çeker. Öğrencilere isimleriyle hitap eder ve onların dersten kopmalarını önler.

Etkinlikler Arasında Geçişler:  Öğretmenimiz her bir kafiye çeşidini anlatıp tahtada çözümlemeli olarak gösterdikten sonra bunların ayırt edici hususlarını kısaca özetler.  Anlaşılmayan noktalar var ise tekrar anlatır. Öğrenciye sorular sorarak konunun anlaşılıp anlaşılmadığını tespit etmeye çalışır. Konunun tam olarak anlaşıldığını fark ettiğinde yeni konuya geçer.
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Öğrencilerin Yönetimi:  Öğretmenimiz hâkimiyet konusunda oldukça başarılıdır. Sınıfa girdikten kısa bir süre sonra öğrencinin dikkatini çekebiliyor ve sessiz bir ortamda ders işlemeye başlayabiliyor. Öğrencileri bakışlarıyla kontrol ediyor. Sınıf içinde ve sıralar arasında gezinerek ders anlatıyor. Öğrencilerin sıkılmamaları için konu ile alakalı ve esprili cümleler kuruyor. Bazen sınıfın dikkatini çekmek veya olumsuz tavırlar takınan öğrencileri uyarmak için onların isimlerini kullanabiliyor. Sınıfta gülücükler saçarak sınıf moralini yüksek tutmayı başarabiliyor.

Dersi Bitirme: Dersin sonunda anlattıklarını özetliyor. Sonraki derste neler yapacaklarını anlatıyor ve öğrencilerin derse hazırlıklı gelmelerinin gerekliliğinden bahsediyor. Ödev veriyor ve öğrencilerine iyi dersler dileyerek sınıftan ayrılıyor.

Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme: Öğretmenimiz öğrencilere puanlar vererek hem onları teşvik etmekte hem de değerlendirmede bulunmaktadır.

Öneriler: Sınıf çok gürültücü ve dersi sabote etmek için an kollayan öğrencilerle dolu. Öğretmenimiz ise sınıfı kontrol altına almasını biliyor. Konuyu çok iyi anlattığını ve öğrencinin en iyi şekilde anladığını düşünüyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder