OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-11

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-11

GÖZLEM YAPILAN OKUL: 
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
OKUL MÜDÜRÜ: ................

ETKİNLİK 1.12: Okul Müdürü ve Okul Kuralları
                Gözlem yapmak üzere gittiğimiz Bayraktar Ortaokulu’nda stajyer arkadaşlarım .................. ile birlikte okul müdürü ile görüştük. Okul müdürüne sorduğumuz sorular ve cevapları:
1.       İsminizi rica edebilir miyiz?
“Adım ...........”

2.       Bayraktar Ortaokulu’ndaki göreviniz nedir?
“Bu eğitim kurumunda müdür olarak görev yapmaktayım.”

3.       Okul müdürü olarak, okuldaki en önemli amacınız nedir?
“Öğrencilerimizi hayata hazırlarken eğitim ve öğretim faaliyetlerinin en uygun şartlar altında gerçekleştirilmesini sağlamak temel amacım. Değerleri öğretmenlerimizle birlikte, öğrencilerimizin eğitim-öğretim hayatlarında başarılı olmalarını istiyoruz.”

4.       Okulunuzun öğretmen kadrosundan beklentileriniz nelerdir?
“Öncelikle belirtmeliyim ki öğretmen kadromuz oldukça deneyimli ve öğrenci ilişkilerinde başarılı kimselerdir. Öğretmen kadromuzun uyum içerisinde çalışması ve öğrencilere kendilerini geliştirmeleri konusunda yardımcı olmaları beklentisi içindeyim.”

5.       Öğretmenlerinizde ne gibi gelişmeler ve değişimler beklemektesiniz?
“Kadromuz oldukça başarılı. Yenilenen teknoloji ile bilime ulaşmanın kolaylaştığı bu dönemde öğretmenlerimizin her türlü teknolojik araçtan yararlanmaları ve öğrencilere de –her zaman oldukları gibi- birer yol gösterici olmalarını bekliyoruz. Ayrıca öğretmenlerimizin, eğitim-öğretim faaliyetleri dışında, öğrencilerin vatanını ve milletini seven, topluma dâhil olmuş bireyler olmaları konusunda ellerinden gelenin en iyisini yaptıklarını belirtmek isterim.”

6.        Okul yönetiminin yapısını tanımlayabilir misiniz?
“ Okul yönetimi;  müdür, müdür yardımcıları, hizmetliler ve öğretmenlerden oluşan bir bütündür. Uyum içerisinde çalışır.”

Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.

7.       Müdür olmanın zorlukları nelerdir?
“Her görevli, görevinin gerektirdiği şeyleri bildiği sürece müdür olmak zor değildir. Görevinin gereğini yerine getirmeyenler olursa düzen bozulur ve eğitim-öğretim faaliyetleri başarı ile gerçekleşemez. Belirli koşullarda her türlü sorumluluğun üzerinizde olacağı bu görev; zor yanları olduğu kadar, yönetici kimliğine sahip bir bireyde kolay yanlara da sahiptir.”

8.       Stajyer öğrencilere bakış açınız nedir?
“Gelecekte bizim yerlerimizi sizler alacaksınız. Yerimize bıraktığımız kişileri tanımak ve onları yönlendirmek bizim için önemli. Öğretmen olmak kolay değildir ama çok güzel ve kutsal bir görevdir. Bu görevin inceliklerini burada yaparak, yaşayarak en iyi şekilde öğreneceğinizden şüphem yok. Bir öğretmen olmanın kutsallığını en az benim kadar bildiğinizi görüyorum ve ileride daha iyi bir topluma, sizin desteğinizi de alarak, sağlam adımlar atacağımızı düşünüyorum.”

Sorularımız bittikten sonra cevapları için kendisine teşekkür ettik ve odasından ayrıldık.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder