OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-8
GÖZLEM YAPILAN OKUL:
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ:
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ: :
ETKİNLİK 1.9: Dersin Yönetimi ve
Sınıfın Kontrolü
Öğretmenimiz ders zili çaldığında sınıfın (8D)
kapısına gider ve öğrencilerin sınıfa girmesini kısa bir süre bekledikten sonra
içeri girer. Kendi masasının önünde bir müddet beklerken öğrencilere bakar.
Öğretmenin bakışlarını “yerine geç” uyarısı olarak alan öğrenciler yerlerine
geçerler. Öğrenciler kısa bir süre ayakta bekler. Öğretmen sınıfa “Merhaba,
oturun.” Dedikten sonra öğrenciler yerlerine oturur. Öğretmen sınıfın
yoklamasını alırken sınıftaki gürültüyü bastırmak için bazı isimleri daha
yüksek sesle okur. Yoklamayı tamamlar.
Derse başlamadan önce sınıfı tekrar sessizleştirmek
için masasına vuran öğretmenimiz beklediği tepkiyi alamadığında sınıfa
“Sessizlik!” diyerek uyarıda bulunur. Öğrencilerin sessizliği sağlandıktan
sonra öğretmenimiz anlatacağı konu hakkında bilgiler vermeye başlar.
8D sınıfı öğrencileri konuşmaya an kollayan
öğrencilerle doludur. Öğretmen onların dikkatini derse çekmek için sıraların
arasında dolaşır. Gürültü yapanlara ve dersi dinlemeyenlere uyarıcı bir
ifadeyle bakar.
Öğretmenimiz, öğrencilerin daha iyi duyabilmesi ve
anlayabilmesi için kelimeleri yavaş ve kolay anlaşılır bir tonda telaffuz eder.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Sınıftaki öğrenciler çok yaramaz oldukları için
öğretmeni -adeta- dinlememek için
uğraşırlar. Özellikle arka taraftaki öğrenciler sürekli ayakta dolaşmayı huy
haline getirmiştirler. Öğretmen arka tarafa giderek oradaki disiplini de
sağlar. Kısa süren bu disiplin bir süre sonra tekrar bozulur…
Öğretmenimiz güler yüzlü ve sınıfla sohbet havasında
ders işleyen biridir. Yüzü her zaman sınıfa dönüktür ve etrafı iyi gözler. Ders
anlatırken sıralar arasında gezinmeyi tercih eder. Tahtaya bir öğrenci çıkardığında onun yerine
oturur ve onu dinler. Öğrencilerin anlattıklarından ve öğrencilere sorduğu
sorulara verilen cevaplardan kısa notlar tutar ve öğrencinin derse katılımını
olumlu yönde tetikler. Sorularını bazen tüm sınıfa soruyor bazen de listeden
bir öğrenciyi rastgele seçip ona soru sorabiliyor. Aslında rastgele demeyelim;
konuşan öğrenciyi görüyor ve hem onun hem de diğer öğrencilerin derse katılımı
için listeden seçimler yaparak sınıfı aktif tutuyor.
Öğretmenimiz sınıfı destekler ve sınıf içi eğitimi
en yüksek seviyeye çıkarmaya çalışır bir tavır çizmektedir. Elinden geleni en
iyi şekilde uygulamaktadır. Yine de öğrencileri susturması uzun zaman
almaktadır. Kitapta bilinen her yolu deneyen öğretmen ders sonuna doğru birkaç
soru daha soruyor ve doğru cevabı verenleri not ile ödüllendiriyor. Derse
katılım sağlamayan öğrenciler ise puansız kalıyorlar.
Sınıfların
Durumu Hakkında Kısa Bir Değerlendirme:
Derse
katılmayan, yaramazlık yapmaya çalışan öğrenciler sadece öğretmenin değil
yönetimin de büyük sorunudur. Öğrencilerin çoğu sınıf tekrarı yapmaktadır. Ne öğretmeni ne de müdürü önemserler.
Öğretmenlere saygıları yok veya azdır. 8E sınıfında ise durum daha kötüdür. Öğretmen ders işlemek yerine çoğu zaman
psikolojik destek vermeye çalışmaktadır.
Öğretmenin
okula gelmediği günlerde onun yerine derslere ben girdim. Diğer öğretmenlerin
gelmediği günler için de 6. 7. ve 8. sınıfların her birinin en az iki şubesine
ders verdim. Gözlem değil bol bol
uygulama yaptım. En önü alınmaz öğrenciler 8E, 8D, 7A şubelerindedir. Durum
böyledir…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder