OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-8

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-8
GÖZLEM YAPILAN OKUL: 
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  : 

ETKİNLİK 1.9: Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü


Öğretmenimiz ders zili çaldığında sınıfın (8D) kapısına gider ve öğrencilerin sınıfa girmesini kısa bir süre bekledikten sonra içeri girer. Kendi masasının önünde bir müddet beklerken öğrencilere bakar. Öğretmenin bakışlarını “yerine geç” uyarısı olarak alan öğrenciler yerlerine geçerler. Öğrenciler kısa bir süre ayakta bekler. Öğretmen sınıfa “Merhaba, oturun.” Dedikten sonra öğrenciler yerlerine oturur. Öğretmen sınıfın yoklamasını alırken sınıftaki gürültüyü bastırmak için bazı isimleri daha yüksek sesle okur. Yoklamayı tamamlar.

Derse başlamadan önce sınıfı tekrar sessizleştirmek için masasına vuran öğretmenimiz beklediği tepkiyi alamadığında sınıfa “Sessizlik!” diyerek uyarıda bulunur. Öğrencilerin sessizliği sağlandıktan sonra öğretmenimiz anlatacağı konu hakkında bilgiler vermeye başlar.

8D sınıfı öğrencileri konuşmaya an kollayan öğrencilerle doludur. Öğretmen onların dikkatini derse çekmek için sıraların arasında dolaşır. Gürültü yapanlara ve dersi dinlemeyenlere uyarıcı bir ifadeyle bakar.

Öğretmenimiz, öğrencilerin daha iyi duyabilmesi ve anlayabilmesi için kelimeleri yavaş ve kolay anlaşılır bir tonda telaffuz eder.

Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.

Sınıftaki öğrenciler çok yaramaz oldukları için öğretmeni  -adeta- dinlememek için uğraşırlar. Özellikle arka taraftaki öğrenciler sürekli ayakta dolaşmayı huy haline getirmiştirler. Öğretmen arka tarafa giderek oradaki disiplini de sağlar. Kısa süren bu disiplin bir süre sonra tekrar bozulur…

Öğretmenimiz güler yüzlü ve sınıfla sohbet havasında ders işleyen biridir. Yüzü her zaman sınıfa dönüktür ve etrafı iyi gözler. Ders anlatırken sıralar arasında gezinmeyi tercih eder.  Tahtaya bir öğrenci çıkardığında onun yerine oturur ve onu dinler. Öğrencilerin anlattıklarından ve öğrencilere sorduğu sorulara verilen cevaplardan kısa notlar tutar ve öğrencinin derse katılımını olumlu yönde tetikler. Sorularını bazen tüm sınıfa soruyor bazen de listeden bir öğrenciyi rastgele seçip ona soru sorabiliyor. Aslında rastgele demeyelim; konuşan öğrenciyi görüyor ve hem onun hem de diğer öğrencilerin derse katılımı için listeden seçimler yaparak sınıfı aktif tutuyor.

Öğretmenimiz sınıfı destekler ve sınıf içi eğitimi en yüksek seviyeye çıkarmaya çalışır bir tavır çizmektedir. Elinden geleni en iyi şekilde uygulamaktadır. Yine de öğrencileri susturması uzun zaman almaktadır. Kitapta bilinen her yolu deneyen öğretmen ders sonuna doğru birkaç soru daha soruyor ve doğru cevabı verenleri not ile ödüllendiriyor. Derse katılım sağlamayan öğrenciler ise puansız kalıyorlar.



Sınıfların Durumu Hakkında Kısa Bir Değerlendirme:
Derse katılmayan, yaramazlık yapmaya çalışan öğrenciler sadece öğretmenin değil yönetimin de büyük sorunudur. Öğrencilerin çoğu sınıf tekrarı yapmaktadır.  Ne öğretmeni ne de müdürü önemserler. Öğretmenlere saygıları yok veya azdır.  8E sınıfında ise durum daha kötüdür.  Öğretmen ders işlemek yerine çoğu zaman psikolojik destek vermeye çalışmaktadır.
Öğretmenin okula gelmediği günlerde onun yerine derslere ben girdim. Diğer öğretmenlerin gelmediği günler için de 6. 7. ve 8. sınıfların her birinin en az iki şubesine ders verdim.  Gözlem değil bol bol uygulama yaptım. En önü alınmaz öğrenciler 8E, 8D, 7A şubelerindedir. Durum böyledir…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder