YATILI VE GÜNDÜZLÜ İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRENCİLERİNİN ZORBALIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

YATILI VE GÜNDÜZLÜ İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRENCİLERİNİN ZORBALIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ



Tanım:
            Altında psikolojik sorunların yattığı zorbalık davranışının öğrencilere verdiği zararları ve “zorba” ifadesiyle tanımlanan psikolojik problemlere ve davranışlara sahip olan kişilerin kendilerinden farklı öğrencilerde neden oldukları sorunların kaleme alındığı güzel bir makaledir.
Ana fikir:
            Psikolojik sorunlara sahip öğrenciler veya kitleler ilköğretim okulu öğrencilerine zorluklar yaşatmaktadırlar. Eylemlerin “zorbalık”  ve eylemi gerçekleştirenin “zorba” olarak nitelendirildiği bu durumlardan kurtulmak için, bu sorunlu kişilere psikolojik tedavi uygulanmalı ve gerekiyorsa eğitim kurumundan uzaklaştırılmalıdır.

Yorum:
            İlköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları zorluklara değinilmiştir. Bazen öğrencilerin, zorba davranışlar sergileyenler sebebiyle derslerine bile girememelerinden ve yaşadıkları sıkıntılardan bahsedilmiştir. Getirilen örneklemeler ve gerçek hayattan alıntılara yer verilmesi ayrıca ilköğretim okulu öğrencilerinin görüşleri ile hazırlanmış olması bu yazıya artı değer katmıştır.

Yorumlayan: Smntns
Yazar: Doç.Dr. Asude Bilgin, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Kaynak: Ege Eğitim Dergisi 2007 (8) 1: 1–18
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.

            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder