OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-14
GÖZLEM YAPILAN OKUL: ...........
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: ...........
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
ETKİNLİK 1.15: Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi
Okul
deneyimi deyince basit düşünceler dışında aklımda pek bir şey canlanmamıştı.
Okula gideriz, dersleri takip ederiz, bazı notlar tutarız ve bitirir döneriz
diye basitçe düşünmüştüm. Okula gittiğim ilk sabah, aslında ileride asıl sahip
olacağımız kimliğin keşfine varmaya birkaç saniyem kaldığını hiç ama hiç tahmin
edemezdim. Neyse… Okula gittiğim ilk andan beri edindiğim deneyimleri
özetlemeye çalışayım.
Sabahın
erken saatlerinde stajyerlik görevimi yerine getireceğim........... Ortaokulu’na
gittim. Öğrenciler zil çalması ile birlikte sınıflarına doğru ilerliyorlardı.
Ben ise etrafa bakınıp gözlemleyeceğim öğretmeni arıyordum. Tam o sırada müdür
yardımcısı yanıma geldi ve öğretmenimin okula gelmediğini belirtti. Derse benim
girmemi istedi. Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım ve bu şaşkınlık ile teklifini
kabul ettim. Daha gözlem bile yapmamışken –yapma şansım olmamışken- ve hiçbir
deneyimim yokken ders anlatmak için sınıfa doğru ağır adımlar atmaya
başlamıştım. Sınıfın kapısına gelmeden neler yapmam gerektiğini hızlıca
planladım. En azından yıllardır öğrenci olmak; dersin az çok nasıl
anlatılabileceğinden çıkarımlar yapmaya yetiyordu. Sınıfın kapısına geldim ve
önce dışarıdaki öğrencileri içeriye aldım. Sonra içeriye ben girdim ve
gözlerimle öğrencilere bir müddet baktıktan sonra günaydın diyerek öğrenciyi
selamlayıp, yerlerine buyur ettim. Elim kolum titriyordu. Çaktırmamaya
çalışıyordum. Sonra öğrencilerden bazıları “Yeni hocamız siz misiniz?” şeklinde
sorular sormak için ayağa kalkmaya başladılar. Çocuklar sessiz olun, yoklamayı
aldıktan sonra sorularınızı cevaplayacağım dedim ve yoklamayı aldım. Yoklama
kâğıdını bile imzaladım. Sonra onlara geçici öğretmenleri olduğumu belirttim ve
kitaplarını açtırıp son kalan konudan devam etmelerini sağladım. Dersi sorunsuz
bir şekilde işlemeyi başardım. Zamanın nasıl akıp geçtiğini anlamadım bile… Gel
zaman git zaman gözlem dersi dışında birçok boş dersi doldurmam için nöbetçi
öğretmenler ricada bulundu ve gözlemin yanında fazlasıyla uygulama da yaptım
diyebilirim.
Kılavuz
hocam ........ Hanım oldukça güler yüzlü ve öğrencileri için duyarlı bir öğretmen.
Onun derslerinde yaptığım gözlemlerin bana çok olumlu katkılar sağladığını
söylemek doğru olacaktır. Ayrıca ondan öğrendiklerimi bir sonraki gün boş
derslerde uygulayabilmek ise ayrıca güzeldi. Öğrencilerin çok ama çok gürültücü
olması dışında -çoğu zaman okulun öğretmenlerinin de sessizliği sağlayamadığı
düşünülürse- başka bir sorun yaşamadım........ Hanım herhangi bir isteğimi geri
çevirmedi. Bana olabildiğince yardımcı oldu. Diğer hocaların da işbirlikçi
tutum sergilemeleri ise ek bir güzellikti.
Gözlemin
yanında çoğu zaman –görevim olmasa da- uygulama yaptığımı belirtmiştim. Bazen
bir fizik veya matematik dersinin boş olduğu durumlarda uygulama yapmak için o
sınıfa girmenin anlamsızlığı olsa da yine de sınıf hâkimiyeti konusunda deneyim
sağladığını fark etmek zor değil.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Okulu, öğrenciyi, veliyi, öğretmeni anlamak için bir kişiyi bırakın 30 saati 300 saat gözlemci olarak gönderseler bile yeterli değil. Ben 30 saatlik gözlem görevime ilâve 7 saati aşkın uygulama görevi yaptım ve 70 saat gözleme bedel olduğunu söyleyebilirim. Bu deneyimlerin, kendi ders hocalarımın psikolojilerini ve bize bakışlarını daha net anlamamı sağladığını da eklemek istiyorum.
Öğretmen
olmak bir meslek sahibi olmak değil; bir ideal sahibi olmak demektir. Bu ideali
yaparak, yaşayarak anlayabilmiş olduğum için mutluyum.
................. müdürüne,
müdür yardımcılarına, yardımcı hocama, işbirliği yapmaktan kaçınmayan diğer
hocalarıma, Yakın Doğu Üniversitesi bölüm başkanımız Sayın ........ hocama,
bana kılavuz kitaplarını ödünç vermekten çekinmeyen Sayın ....... hocam ve
okul deneyimi dersini bize ulaşılabilir kılan Sayın .......’ye
teşekkür etmeyi bir borç bilirim.
Hepinize teşekkürler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder