OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-14

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-14
GÖZLEM YAPILAN OKUL: ...........
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: ...........
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi

ETKİNLİK 1.15: Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi

                Okul deneyimi deyince basit düşünceler dışında aklımda pek bir şey canlanmamıştı. Okula gideriz, dersleri takip ederiz, bazı notlar tutarız ve bitirir döneriz diye basitçe düşünmüştüm. Okula gittiğim ilk sabah, aslında ileride asıl sahip olacağımız kimliğin keşfine varmaya birkaç saniyem kaldığını hiç ama hiç tahmin edemezdim. Neyse… Okula gittiğim ilk andan beri edindiğim deneyimleri özetlemeye çalışayım.
                Sabahın erken saatlerinde stajyerlik görevimi yerine getireceğim........... Ortaokulu’na gittim. Öğrenciler zil çalması ile birlikte sınıflarına doğru ilerliyorlardı. Ben ise etrafa bakınıp gözlemleyeceğim öğretmeni arıyordum. Tam o sırada müdür yardımcısı yanıma geldi ve öğretmenimin okula gelmediğini belirtti. Derse benim girmemi istedi. Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım ve bu şaşkınlık ile teklifini kabul ettim. Daha gözlem bile yapmamışken –yapma şansım olmamışken- ve hiçbir deneyimim yokken ders anlatmak için sınıfa doğru ağır adımlar atmaya başlamıştım. Sınıfın kapısına gelmeden neler yapmam gerektiğini hızlıca planladım. En azından yıllardır öğrenci olmak; dersin az çok nasıl anlatılabileceğinden çıkarımlar yapmaya yetiyordu. Sınıfın kapısına geldim ve önce dışarıdaki öğrencileri içeriye aldım. Sonra içeriye ben girdim ve gözlerimle öğrencilere bir müddet baktıktan sonra günaydın diyerek öğrenciyi selamlayıp, yerlerine buyur ettim. Elim kolum titriyordu. Çaktırmamaya çalışıyordum. Sonra öğrencilerden bazıları “Yeni hocamız siz misiniz?” şeklinde sorular sormak için ayağa kalkmaya başladılar. Çocuklar sessiz olun, yoklamayı aldıktan sonra sorularınızı cevaplayacağım dedim ve yoklamayı aldım. Yoklama kâğıdını bile imzaladım. Sonra onlara geçici öğretmenleri olduğumu belirttim ve kitaplarını açtırıp son kalan konudan devam etmelerini sağladım. Dersi sorunsuz bir şekilde işlemeyi başardım. Zamanın nasıl akıp geçtiğini anlamadım bile… Gel zaman git zaman gözlem dersi dışında birçok boş dersi doldurmam için nöbetçi öğretmenler ricada bulundu ve gözlemin yanında fazlasıyla uygulama da yaptım diyebilirim.
                Kılavuz hocam ........ Hanım oldukça güler yüzlü ve öğrencileri için duyarlı bir öğretmen. Onun derslerinde yaptığım gözlemlerin bana çok olumlu katkılar sağladığını söylemek doğru olacaktır. Ayrıca ondan öğrendiklerimi bir sonraki gün boş derslerde uygulayabilmek ise ayrıca güzeldi. Öğrencilerin çok ama çok gürültücü olması dışında -çoğu zaman okulun öğretmenlerinin de sessizliği sağlayamadığı düşünülürse- başka bir sorun yaşamadım........ Hanım herhangi bir isteğimi geri çevirmedi. Bana olabildiğince yardımcı oldu. Diğer hocaların da işbirlikçi tutum sergilemeleri ise ek bir güzellikti.
                Gözlemin yanında çoğu zaman –görevim olmasa da- uygulama yaptığımı belirtmiştim. Bazen bir fizik veya matematik dersinin boş olduğu durumlarda uygulama yapmak için o sınıfa girmenin anlamsızlığı olsa da yine de sınıf hâkimiyeti konusunda deneyim sağladığını fark etmek zor değil.
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.              

Okulu, öğrenciyi, veliyi, öğretmeni anlamak için bir kişiyi bırakın 30 saati 300 saat gözlemci olarak gönderseler bile yeterli değil. Ben 30 saatlik gözlem görevime ilâve 7 saati aşkın uygulama görevi yaptım ve 70 saat gözleme bedel olduğunu söyleyebilirim.  Bu deneyimlerin, kendi ders hocalarımın psikolojilerini ve bize bakışlarını daha net anlamamı sağladığını da eklemek istiyorum.
                Öğretmen olmak bir meslek sahibi olmak değil; bir ideal sahibi olmak demektir. Bu ideali yaparak, yaşayarak anlayabilmiş olduğum için mutluyum.
................. müdürüne, müdür yardımcılarına, yardımcı hocama, işbirliği yapmaktan kaçınmayan diğer hocalarıma, Yakın Doğu Üniversitesi bölüm başkanımız Sayın ........ hocama, bana kılavuz kitaplarını ödünç vermekten çekinmeyen Sayın ....... hocam ve okul deneyimi dersini bize ulaşılabilir kılan Sayın .......’ye teşekkür etmeyi bir borç bilirim.
Hepinize teşekkürler.


                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder