OKUL DENEYİMİ-2 Rapor 1

OKUL DENEYİMİ-2
Rapor 1

GÖZLEM YAPILAN OKUL: .................
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: ...................
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  : 
Etkinlik 2.2: Yönerge ve Açıklamalar

Giriş
 Öğretmenlik uygulaması konusundaki raporumu saat 8.00’de başlayan dersi içerecek biçimde hazırlamak istedim. Hocamız sınıfa girdikten sonra öğrencilerin yerlerine geçmesi için bekler. Sonrasında öğrencileri selamlar ve yoklamayı alır. Yoklama işleminden sonra son ders neler yaptıklarını öğrencilere başlıklar halinde hatırlatarak öğrencilerin de derse hazır gelip gelmediklerini belirlemek için kısa sorular sorar. Hatırlatma süreci kısa tutulur ve konuya kaldıkları yerden devam edilir.
Anlatım
Hocamız geçen ders birleşik fiiller konusuna değinmiştir. Bu sebeple kaldığı yerden devam eder. Anlatımı sade ve anlaşılır bir düzeyde tutar. Örnekleri bol tutarak konunun kalıcılığını sağlamak ister. Özellikle, kelime seçiminde öğrencilerin gündelik yaşamlarında sıkça kullandıkları sözcükleri kullanır.  Hocamız kolaydan zora ve basitten karmaşığa anlatım biçimiyle adım adım ilerlemektedir. Anlatımının bölünmemesine özen gösterir. Konuyu belirli parçalara bölmüştür ve bu parçalar arasında anlaşılmayan noktaların var olup olmadığını (soru-cevap) görmeye çalışırken öğrencilere not tutma imkânı da tanır.
Temel düşünceler
Temel düşünce öğrencilerin anlamasını kolaylaştırmak, öğrenimi sağlamak vs. üzerine olmalıdır. Yani bir mantık çerçevesi içinde gerçekleştirilmelidir. Gözlemlenen bu derste de mantıksal bir tutarlılık vardır. Konu önce öğrencilere anlatılmış, örnekler çözülmüş, çözümlere öğrencilerin katkısı sağlanmış, anlaşılmayan noktalara değinilmiş ve anlamayan öğrencilere tekrardan anlatılmıştır.
Tekrarlar
Hocamız sınıfı bir bütün olarak ele alırken en iyi öğrenci ile zayıflıklar içeren öğrenci arasındaki dengeyi tam anlamıyla kurmaya çalışmaktadır. Böylece, farklı anlama yetilerine sahip öğrenci grubunu sıkmadan ve gerekli noktalarda tekrarlar yapmayı tercih etmiştir.



Ses
 Hocamız sesini çok iyi ayarlamaktadır. Sınıf içi gürültünün oluştuğu zamanlarda sesini biraz daha yükseltip tane tane hecelemeler yaparak dikkati kendi üstünde toplar. Sınıf çok büyük olmadığı için de hocamızın sesi her köşeden rahatlıkla duyulabilir niteliktedir.
Diğer
Hocamız, öğrencileri ile göz temasını mümkün olduğunca ve her öğrenciye yetebilecek düzeyde korumaktadır. Gerek ödüllendirme gerekse uyarı manalarını net biçimde aktarabilmeyi başarmaktadır. Ayrıca hocamızın jest ve mimikleri öğrencilerin hoca üzerinde dikkat kesilmesini sağlamaktadır. Hocamız çeşitli mimikler ve el hareketleri ile öğrenciyi hayal dünyasından alır ve dersin işlendiği sınıf içerisinde konuyu kavramasına yardımcı olur. Ayrıca hocamız bu okulda uzun zamandır öğretmenlik yaptığı için öğrencilerin isimlerini de net olarak öğrenmiştir. Gerekli durumlarda öğrenciye ismiyle hitap ederek dikkatini çekmesini bilir.

Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.

Hocamız, yukarıda saydığım çeşitli yöntemleri kullanarak dersi hem eğlenceli hem dikkat çekici hem de anlaşılır kılmayı başarmıştır. Yılların verdiği deneyimle her durumu olumlu bir öğrenim sürecine çevirmekte yetenek sahibidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder