OKUL DENEYİMİ-2
Rapor 1
GÖZLEM YAPILAN OKUL: .................
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: ...................
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ: :
Etkinlik 2.2: Yönerge ve Açıklamalar
Giriş
Öğretmenlik uygulaması konusundaki raporumu
saat 8.00’de başlayan dersi içerecek biçimde hazırlamak istedim. Hocamız sınıfa
girdikten sonra öğrencilerin yerlerine geçmesi için bekler. Sonrasında
öğrencileri selamlar ve yoklamayı alır. Yoklama işleminden sonra son ders neler
yaptıklarını öğrencilere başlıklar halinde hatırlatarak öğrencilerin de derse hazır
gelip gelmediklerini belirlemek için kısa sorular sorar. Hatırlatma süreci kısa
tutulur ve konuya kaldıkları yerden devam edilir.
Anlatım
Hocamız geçen
ders birleşik fiiller konusuna değinmiştir. Bu sebeple kaldığı yerden devam
eder. Anlatımı sade ve anlaşılır bir düzeyde tutar. Örnekleri bol tutarak
konunun kalıcılığını sağlamak ister. Özellikle, kelime seçiminde öğrencilerin
gündelik yaşamlarında sıkça kullandıkları sözcükleri kullanır. Hocamız kolaydan zora ve basitten karmaşığa
anlatım biçimiyle adım adım ilerlemektedir. Anlatımının bölünmemesine özen gösterir.
Konuyu belirli parçalara bölmüştür ve bu parçalar arasında anlaşılmayan
noktaların var olup olmadığını (soru-cevap) görmeye çalışırken öğrencilere not
tutma imkânı da tanır.
Temel düşünceler
Temel düşünce
öğrencilerin anlamasını kolaylaştırmak, öğrenimi sağlamak vs. üzerine
olmalıdır. Yani bir mantık çerçevesi içinde gerçekleştirilmelidir. Gözlemlenen
bu derste de mantıksal bir tutarlılık vardır. Konu önce öğrencilere anlatılmış,
örnekler çözülmüş, çözümlere öğrencilerin katkısı sağlanmış, anlaşılmayan
noktalara değinilmiş ve anlamayan öğrencilere tekrardan anlatılmıştır.
Tekrarlar
Hocamız sınıfı
bir bütün olarak ele alırken en iyi öğrenci ile zayıflıklar içeren öğrenci
arasındaki dengeyi tam anlamıyla kurmaya çalışmaktadır. Böylece, farklı anlama
yetilerine sahip öğrenci grubunu sıkmadan ve gerekli noktalarda tekrarlar
yapmayı tercih etmiştir.
Ses
Hocamız sesini çok iyi ayarlamaktadır. Sınıf
içi gürültünün oluştuğu zamanlarda sesini biraz daha yükseltip tane tane
hecelemeler yaparak dikkati kendi üstünde toplar. Sınıf çok büyük olmadığı için
de hocamızın sesi her köşeden rahatlıkla duyulabilir niteliktedir.
Diğer
Hocamız,
öğrencileri ile göz temasını mümkün olduğunca ve her öğrenciye yetebilecek
düzeyde korumaktadır. Gerek ödüllendirme gerekse uyarı manalarını net biçimde
aktarabilmeyi başarmaktadır. Ayrıca hocamızın jest ve mimikleri öğrencilerin
hoca üzerinde dikkat kesilmesini sağlamaktadır. Hocamız çeşitli mimikler ve el
hareketleri ile öğrenciyi hayal dünyasından alır ve dersin işlendiği sınıf
içerisinde konuyu kavramasına yardımcı olur. Ayrıca hocamız bu okulda uzun
zamandır öğretmenlik yaptığı için öğrencilerin isimlerini de net olarak
öğrenmiştir. Gerekli durumlarda öğrenciye ismiyle hitap ederek dikkatini
çekmesini bilir.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Hocamız, yukarıda saydığım çeşitli yöntemleri kullanarak dersi hem eğlenceli hem dikkat çekici hem de anlaşılır kılmayı başarmıştır. Yılların verdiği deneyimle her durumu olumlu bir öğrenim sürecine çevirmekte yetenek sahibidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder