OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-1
GÖZLEM YAPILAN OKUL: .................
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: ......................
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ: .................
Etkinlik 1.2
Derse saat 8:00’da 8D sınıfında
başlandı. Öğretmen öğrencileri selamladıktan sonra yerine oturdu, yoklama aldı
ve geçen hafta yapılan sınavların sonuçlarını açıklamaya başladı. Öğrenciler,
başarı durumlarını merak ettikleri için öğretmeni dikkatle dinlediler. Yani
öğretmen sınıfta sessizlik sağlamak için fazladan bir çaba sarfetmek zorunda
kalmadı.
Öğrenciler genelde heyecanlı bir
bekleyiş içindeydiler. Öğretmenin sınav sorularını sınıfta inceleyip puanlama
yapması ise hazırlanmadan gelmiş olduğunun bir göstergesiydi. Bu sebeple sınav
notlarını açıklaması 1 ders saatinin tüm süresini kapsadı. Notlar açıklanırken öğrencilerin yaptığı
hataların neler olduklarını açıkladı ve bu basit hataların tekrar yapılmaması
konusunda öğrencileri hem uyardı hem de cesaretlendirdi. Aslında ortak hataları
gruplar halinde toparlayıp, tahtada gruplar halinde gösterseydi hem zamandan
kazanç sağlayabilir hem de öğrencileri teker teker uyarmak zorunda
kalmayabilirdi.
Öğrencilerin notlar açıklanırken
takındıkları tavırlar hoş görülemez türdendi. Öğretmenin ise öğrencilerin
yanlış olan tavırlarını çeşitli şakalar ile savuşturduğunu gözlemledim.
Öğretmen ile öğrenci arasındaki samimiyetin ilerlemiş olduğu burada rahatça
görülmektedir. Ek olarak; öğretmenin bu tutumu, ileride olabilecek iyi
öğrenci-kötü öğrenci ayrımının önüne geçilmesini sağlayan olumlu bir hareket
teşkil etmektedir.
Öğrencilerin kötü davranışlarının ve sözlerinin sebeplerinin,
öğretmenlerin (Bu sınıfta eğitim öğretim çalışmaları yürüten tüm öğretmenler.)
eğitim konusundaki yetersizliklerinden mi yoksa ailelerin yetiştirme konusundaki
yetersizliklerinden mi kaynaklandığını şu an cevaplamak kolay olmayacaktır
fakat ilerleyen zamanlarda bu konu üzerinde ayrıntılı bir rapor hazırlamayı
düşünüyorum.
Öğretmen, sınav notlarını
açıklamayı bitirdikten sonra sonraki sınavlarda daha başarılı olunacağını
umduğunu belirtti ve sınıfta en iyi notu alan öğrenciyi sınıfın geri kalanına
alkışlattırdı. Bu davranışı, bulunulan psikolojik ortam dâhilinde
incelediğimizde, diğer öğrenciler için çalışmaya teşvik edici bir hareket
olarak niteleyebiliriz.
Öğretmen sınıftaki notlarını ve
çeşitli araç gereçlerini topladıktan sonra öğrencilere iyi günler dileyerek
sınıftan ayrıldı.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder