OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-1

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-1
GÖZLEM YAPILAN OKUL: .................
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: ......................
GÖZLEMLENEN DERS: Türkçe Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ: .................

Etkinlik 1.2
Derse saat 8:00’da 8D sınıfında başlandı. Öğretmen öğrencileri selamladıktan sonra yerine oturdu, yoklama aldı ve geçen hafta yapılan sınavların sonuçlarını açıklamaya başladı. Öğrenciler, başarı durumlarını merak ettikleri için öğretmeni dikkatle dinlediler. Yani öğretmen sınıfta sessizlik sağlamak için fazladan bir çaba sarfetmek zorunda kalmadı.
Öğrenciler genelde heyecanlı bir bekleyiş içindeydiler. Öğretmenin sınav sorularını sınıfta inceleyip puanlama yapması ise hazırlanmadan gelmiş olduğunun bir göstergesiydi. Bu sebeple sınav notlarını açıklaması 1 ders saatinin tüm süresini kapsadı.  Notlar açıklanırken öğrencilerin yaptığı hataların neler olduklarını açıkladı ve bu basit hataların tekrar yapılmaması konusunda öğrencileri hem uyardı hem de cesaretlendirdi. Aslında ortak hataları gruplar halinde toparlayıp, tahtada gruplar halinde gösterseydi hem zamandan kazanç sağlayabilir hem de öğrencileri teker teker uyarmak zorunda kalmayabilirdi.
Öğrencilerin notlar açıklanırken takındıkları tavırlar hoş görülemez türdendi. Öğretmenin ise öğrencilerin yanlış olan tavırlarını çeşitli şakalar ile savuşturduğunu gözlemledim. Öğretmen ile öğrenci arasındaki samimiyetin ilerlemiş olduğu burada rahatça görülmektedir. Ek olarak; öğretmenin bu tutumu, ileride olabilecek iyi öğrenci-kötü öğrenci ayrımının önüne geçilmesini sağlayan olumlu bir hareket teşkil etmektedir.
Öğrencilerin kötü davranışlarının ve sözlerinin sebeplerinin, öğretmenlerin (Bu sınıfta eğitim öğretim çalışmaları yürüten tüm öğretmenler.) eğitim konusundaki yetersizliklerinden mi yoksa ailelerin yetiştirme konusundaki yetersizliklerinden mi kaynaklandığını şu an cevaplamak kolay olmayacaktır fakat ilerleyen zamanlarda bu konu üzerinde ayrıntılı bir rapor hazırlamayı düşünüyorum.
Öğretmen, sınav notlarını açıklamayı bitirdikten sonra sonraki sınavlarda daha başarılı olunacağını umduğunu belirtti ve sınıfta en iyi notu alan öğrenciyi sınıfın geri kalanına alkışlattırdı. Bu davranışı, bulunulan psikolojik ortam dâhilinde incelediğimizde, diğer öğrenciler için çalışmaya teşvik edici bir hareket olarak niteleyebiliriz.

Öğretmen sınıftaki notlarını ve çeşitli araç gereçlerini topladıktan sonra öğrencilere iyi günler dileyerek sınıftan ayrıldı.
Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder