OKUL DENEYİMİ-1 RAPOR-7

OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-7
GÖZLEM YAPILAN OKUL: 
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ: 
GÖZLEMLENEN DERS: İngilizce Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ:  : 

Ön Bilgilendirme: İngilizce seviyem iyi olduğu için özellikle bu yan şubeyi seçtim.  Türkçe öğretimi yapan bir öğretmen ile yabancı dil öğretimi yapan başka bir öğretmenin sınıf içi etkinliklerinde ne gibi farklar olabilir görmek istedim.

ETKİNLİK 1.8: Yan Branşınızdaki Derslerin Gözlenmesi


Dersi Planlama: Öğretmenimiz bir gün öncesinden konuya çalışıp ön hazırlık yapmaktadır. Bunun haricinde ders öncesi aralar yeterli ise akşamdan hazırladığı notları kontrol etmektedir.

Başlangıç: Öğretmen sınıfa girer, öğrencileri selamlar ve yoklamayı alır. Biraz sohbet eder ve öğrencilere hatır sorar. Ders konusu İngilizce zamanlardır. Bir önceki derste verdiği ödevleri kontrol eder ve tahtaya sorular yazarak öğrencinin tahtada cevaplamasını ister.

Dersin Amaçları: Dersin amacı İngilizcede zaman kavramını öğretmek ve öğrencilerin bu dil ile ilgili ihtiyaçlarını karşılamaktır.

Öğretme-Öğrenme Yaklaşımı:  Öğrencilere sorular sorarak cevaplanmasını ister. Tahtaya yazdığı metinlerdeki boşlukların doldurulmasını ister. Öğrencilere sırayla söz hakkı verir.

Öğretim Yöntemleri: Öğrencilerin İngilizce metinleri tahtaya yazmasını ister. Yazdırdığı metinlerin zamanlara göre çekiminin yine tahtada yapılmasını ister. Eğer öğrenci bilemezse kendisi çözer ve nasıl yapıldığını gösterir. Konu anlatımında düz anlatım tekniğini kullanırken metin çeviri işlerinde soru cevap tekniğini ve boşluk doldurma yöntemini kullanır.

İletişim: Öğrencileriyle uzun zaman geçirmiştir ve hepsinin ismini bilmektedir. Onlara isimleriyle hitap ederek dikkatlerini çeker. Konuşanları ismiyle uyarır.

Etkinlikler Arasında Geçişler:  Konuyu anlattıktan sonra örnekleri tahtaya yazar. Boşluk doldurma yöntemiyle soruların cevaplanmasını ister. Anlaşılmayan yerleri tekrarlar. Öğrencilerin konuyu iyice anladıklarından emin olmadan sıradaki konuya geçmez.

Öğrencilerin Yönetimi: Öğretmenimizin sesi uyarıcı ve etkili bir tondadır. Öğrencilere ismiyle hitap ederek onları uyarır. Ayrıca dersten sıkılan öğrencilere sorular yönelterek ders ile bağlantılarının kesilmemesine özen gösterir. Sıralar arasında gezinerek ders anlatmayı tercih eder. Böylece öğrenci de öğretmenini takip eder.

Dersi Bitirme: Ders sonunda anlattıklarını özetler. Bu derste yeteri kadar performans gösteremeyenleri daha sıkı çalışmaları için uyarır. İngilizce zaman kalıplarının ezberlenmesine yönelik bir ödev verir ve öğrencilere iyi dersler dileyerek sınıftan ayrılır.

Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme: Öğretmenimiz öncelikle ödev kontrolü yapar ve ödevini yapmayanlara eksi puan verir. Ders sürecinde ise öğrencilere çeşitli sorular sorarak onları sınar. Eğer kritik bir soru sorarsa ve bunun cevabını bilen olursa onu puanla ödüllendirir.

Creative Commons Lisansı
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Genel Öneriler: Öğretmenimiz dersi çok iyi anlatmaktadır. Yabancı dil öğretiminde gerekli olan yöntemleri kullanmakta ve soru cevap tekniği, boşluk doldurma tekniği gibi tekniklerle sınıfı canlı, öğrenciyi verimli tutmaktadır. Sınıf ise sık sorulan sorulardan yorulmuş görünmektedir. Ara sıra espriler yaparsa sınıfın moralini daha yüksek tutabilir. Yine de öğretmene bu konuda fazla yüklenemiyorum çünkü sınıf ufak bir şans bulduğunda dersi kaynatmaya meyillidir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder