OKUL DENEYİMİ-1
RAPOR-7
GÖZLEM YAPILAN OKUL:
GÖZLEM YAPAN ÖĞRENCİ:
GÖZLEMLENEN DERS: İngilizce Öğretimi
GÖZLEMLENEN DERSİN ÖĞRETMENİ: :
Ön
Bilgilendirme: İngilizce seviyem iyi olduğu için özellikle bu yan şubeyi
seçtim. Türkçe öğretimi yapan bir
öğretmen ile yabancı dil öğretimi yapan başka bir öğretmenin sınıf içi
etkinliklerinde ne gibi farklar olabilir görmek istedim.
ETKİNLİK 1.8: Yan Branşınızdaki
Derslerin Gözlenmesi
Dersi Planlama:
Öğretmenimiz bir gün öncesinden konuya çalışıp ön hazırlık yapmaktadır.
Bunun haricinde ders öncesi aralar yeterli ise akşamdan hazırladığı notları
kontrol etmektedir.
Başlangıç: Öğretmen
sınıfa girer, öğrencileri selamlar ve yoklamayı alır. Biraz sohbet eder ve
öğrencilere hatır sorar. Ders konusu İngilizce zamanlardır. Bir önceki derste
verdiği ödevleri kontrol eder ve tahtaya sorular yazarak öğrencinin tahtada
cevaplamasını ister.
Dersin
Amaçları: Dersin amacı İngilizcede zaman kavramını öğretmek ve öğrencilerin
bu dil ile ilgili ihtiyaçlarını karşılamaktır.
Öğretme-Öğrenme
Yaklaşımı: Öğrencilere sorular
sorarak cevaplanmasını ister. Tahtaya yazdığı metinlerdeki boşlukların
doldurulmasını ister. Öğrencilere sırayla söz hakkı verir.
Öğretim
Yöntemleri: Öğrencilerin İngilizce metinleri tahtaya yazmasını ister.
Yazdırdığı metinlerin zamanlara göre çekiminin yine tahtada yapılmasını ister.
Eğer öğrenci bilemezse kendisi çözer ve nasıl yapıldığını gösterir. Konu
anlatımında düz anlatım tekniğini kullanırken metin çeviri işlerinde soru cevap
tekniğini ve boşluk doldurma yöntemini kullanır.
İletişim: Öğrencileriyle
uzun zaman geçirmiştir ve hepsinin ismini bilmektedir. Onlara isimleriyle hitap
ederek dikkatlerini çeker. Konuşanları ismiyle uyarır.
Etkinlikler
Arasında Geçişler: Konuyu
anlattıktan sonra örnekleri tahtaya yazar. Boşluk doldurma yöntemiyle soruların
cevaplanmasını ister. Anlaşılmayan yerleri tekrarlar. Öğrencilerin konuyu iyice
anladıklarından emin olmadan sıradaki konuya geçmez.
Öğrencilerin
Yönetimi: Öğretmenimizin sesi uyarıcı ve etkili bir tondadır. Öğrencilere
ismiyle hitap ederek onları uyarır. Ayrıca dersten sıkılan öğrencilere sorular
yönelterek ders ile bağlantılarının kesilmemesine özen gösterir. Sıralar
arasında gezinerek ders anlatmayı tercih eder. Böylece öğrenci de öğretmenini
takip eder.
Dersi
Bitirme: Ders sonunda anlattıklarını özetler. Bu derste yeteri kadar
performans gösteremeyenleri daha sıkı çalışmaları için uyarır. İngilizce zaman
kalıplarının ezberlenmesine yönelik bir ödev verir ve öğrencilere iyi dersler
dileyerek sınıftan ayrılır.
Öğrenci
Çalışmalarını Değerlendirme: Öğretmenimiz öncelikle ödev kontrolü yapar ve
ödevini yapmayanlara eksi puan verir. Ders sürecinde ise öğrencilere çeşitli
sorular sorarak onları sınar. Eğer kritik bir soru sorarsa ve bunun cevabını
bilen olursa onu puanla ödüllendirir.
Türkçe Ders Notları ve Ödevleri tüm içeriği by http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/ is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-ShareAlike 3.0 Unported License.
Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://turkcedersnotlarim.blogspot.com/p/hakknda.html adresinde mevcut olabilir.
Genel
Öneriler: Öğretmenimiz dersi çok iyi anlatmaktadır. Yabancı dil öğretiminde
gerekli olan yöntemleri kullanmakta ve soru cevap tekniği, boşluk doldurma
tekniği gibi tekniklerle sınıfı canlı, öğrenciyi verimli tutmaktadır. Sınıf ise
sık sorulan sorulardan yorulmuş görünmektedir. Ara sıra espriler yaparsa sınıfın
moralini daha yüksek tutabilir. Yine de öğretmene bu konuda fazla
yüklenemiyorum çünkü sınıf ufak bir şans bulduğunda dersi kaynatmaya
meyillidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder